Me+You - Kapitel 33

ALLISONS PERSPEKTIV

Igen pep mobilen. Snälla kan de inte låta mig vara och sluta smsa mig hela tiden. Jag tog upp mobilen för att öppna meddelandet och läsa det snabbt.
Denna gången såg jag att det inte var från Teresa eller Eric, det stod Justin<3 på displaynen.
Jag andades till häftigt och öppnade smset och läste. Sedan klickade jag in ett svar till Justin.
JUSTINS PERSPEKTIV

Bara efter någon sekund fick jag svar. Jag tog ett djupt andetag och läste smset.




301460-12-1313492389162_large


5929233047_84244ddaa7_z_large



HUR I HELVETE KAN DU BARA SKRIVA NÅGOT SÅNT NU?
Jo det är okej. Har flyttat in hos en kille som heter Will, pallade ej Teresa och Eric längre.
Men va fan Justin?

Jag visste inte riktigt hur jag skulle reagera på hennes sms, men jag svarade iallafal.
Jag vet inte riktigt. Jag bara undrar hur du har det? Är du sur?

Bara efter någon minut fick jag svar från henne.
Ja. Och du kan ge väl försöka lista ut varför? Idiot.
Jag suckade och la undan mobilen och försökte lista ut varför hon var sur på mig? Visst hade vi slutat och smsa och så när det blev stressigt med allt om turnen och så gjorde Jasmine allt värre genom att kyssa mig.
Jag suckade och tänka på hur jag skulle få tjejen jag älskar.
ALLISONS PERSPEKTIV

När jag vaknade på morgon klev jag upp och drog på mig rena underkläder och ett par blåa mjukisbyxor och en vit-tshirt. Jag orkade inte ta på mig något finare eftersom vad var meningen med det?
Will låg fortfarande och sov så jag bestämde mig för att gå ut till köket och ta något att äta. I köket var det fullt av gårdagens ölburkar som låg slängda på köksbordet. Jag tog fram en plastpåse som var under diskon och la ner alla ölburkar i påsen. Sedan la jag undan påsen i garderoben i hallen och gick tillbaka till köket där jag öppnade kylskåpet.
Två flaskor öl, en två liters flaska cola och ett halv tomt smörpaket och en burk nutella och ett paket yougurt och burkar med matrester. Jag tog ut smörpaketet och nutellan och öpnnade sedan skafferiet där jag tog fram en macka .
Medans jag bredde mackan tänkte jag på gårkvällen då jag hade smsat Justin. Var det fel av mig att bli sådära sur eller var det rätt? Han kanske ville ta upp kontakten igen? Eller vad ville han egentligen?
Plötsligt kom Will ut i köket och satte sig mittmot mig och gäspade.
"Godmorgon" Sa han när han slutat gäspa. Jag nickade åt honom och svalde.
"Godmorgon"
1 vecka senare.
Detta började bli så tråkigt! Teresa och Eric hade ringt mig några gånger och frågat mig vart jag var och jag hade svarat varje gång att jag var hos en kompis och behövde vara där ett tag för att tänka och att jag kommer hem snart. Jag märkte att de började bli lite oroliga för de ringde ungefär två gånger per dag nu, de senaste dagarna.
Will är mest borta på dagarna och jobbar. Ibland på kvällen går han ut till krogen, han vill inte ha med mig dit för att han vill inte att sina kompisar ska tro något. På kvällen när han kommer hem så brukar han vara ganska full så då är det bäst att hålla undan sig.
Orkar jag det här mer?
Will suckade ännu en gång och jag gjorde en grimas mot honom och han såg genast irreterad ut.
"Vad?" Frågade han surt. Jag rykte på axlarna.
"Bara lite äckligt att du sitter och gäspar utan att hålla för munnen"
Han såg nu lite surare ut och lutade sig på stolen med ryggen så att stolen planade.
"Det är min lägenhet. Jag kan göra vad jag vill här." Sa han kaxigt.
"Ja...Men du behöver inte betee dig som en apa." Sa jag tillbaka.
"Det är du som är gäst här. Så du kanske kan lära dig att vara lite tacksam" Sa han och reste sig upp och gick ut från köket.
Jag suckade och fortsatte att äta på mackan, och efter någon minut hörde jag hur ytterdörren smäldes igen.

Kommentarer
Postat av: linda

En till

2011-08-22 @ 17:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0