Me+You - Kapitel 31

10 minuter senare parkerade en gammal BMW framför bänken och jag såg genom fönstret att Will satt på förarplatsen.
Jag log och reste mig upp och la in väskan i bagageutrummet och gick sedan fram och satte mig bredvid Will och gav honom en snabbkram innan jag satte på mig bältet.
"Tack" Sa jag och log.
Will log tillbaka

Tumblr_lpb6otbabj1r0l4ulo1_400_large
Tumblr_lfxgrjxezd1qet1c3o1_500_large
"Så dina föräldrar sparkar ut dig? Och skickar dig till denna håla där du får bo hos två främlingar som är jätte präcktiga?" Sa Will, och sammanfattade det jag precis berättat för honom medans han körde mig till hans hem.
"Precis! Bra sammanfattat." Sa jag och klappade honom på kinden.
"Man tackar, man tackar" Skrattade Will.
Efter någon minut körde Will upp på en parkering, parkerade bilen skickligt och öppnade sedan dörren och klev ut. Jag öppnade också min dörr och klev ut på gatan. Framför mig låg ett lägenhets område. Will börjde gå mot en lägenhet och jag tog min väska och följde efter honom. Vi kom in i ett trapphus och klev in i hissen. Will höll upp dörren för mig och klev sedan in.
"Vånning sex" Förklarade han för mig och jag tryckte på knappen där en sexa fanns på. Jag noterade att det fanns totallt tio våningar i lägenheten. Jag och Will småpratade lite medans hissen åkte uppåt till våning sex, när vi kom fram så plingade hissen till och Will öppnade dörren.
"Så där, här bor jag" Sa han och pekade på en dörr. Jag nickade och han tog fram sin nyckel ur jeansfickan och öppnade dörren.
När vi kom in så såg jag mig omkring i hans lägenhet. Det var en liten lägenhet. Inte så mysig eller fräsh men den räckte.
Det fanns ett kök med ett litet kylskåp och en liten spis och micero. Det fanns ingen diskmaskin vilket bidrog till att det fanns en massa smutsdisk i diskhon.
"Jag orkar inte riktigt diska. Ursäkta.." Skrattade Will när jag såg de smutsiga tallrikarna och glasen.
Jag fnisade till och följde med Will på resten av rundturen av lägenheten.
Han hade också ett sovrum där det stod en obäddad dubbelsäng med småskitiga lakan.
"Ursäkta igen" Sa Will och kastade en menade blick mot sängen. Jag skrattade åter igen och sedan visade Will mig en liten toalett med blått smutsigt kakel.
"Så vad vill du hitta på"? Undrade Will när vi satt vid köksbordet och småpratade. Jag ryckte på axlarna för jag hade ingen anning vad vi kunde göra. Då såg man hur Will lös upp.
"Vänta. Vi måste ju fira att du flyttat in!" Sa han och ställde sig upp och öppnade den lila kylen och tog fram två ölburkar. Han viftade med dem mot mig och blinkade med ena ögat. Jag skrattade åt honom medans han satt sig ner på stolen igen och gav mig en av ölburkarna som jag öppnade.
"Så du är alltså 16 år" Sa han och log
"Yes" Sa jag och nickade och tog en slurk av ölen.
"Lamkött" Sa han och blinkade med ena ögat och jag skrattade.
När vi druckit upp våran öl bestämde vi oss för att kolla på en film. Will hade dock ingen tv så vi fick kolla på hans Laptop. Vi satte in dvdskivan, i datorn och lutade oss tillbaka i sängen och kollade på filmen.

Kommentarer
Postat av: Emma

Helt fucking awesome!!!:) jag har ca 140 läsare per dag, om du vill kan jag länka dig??;) jag har nämningen också en novell blogg;)

2011-08-05 @ 00:17:40
URL: http://beautifulbieber.blogg.se/
Postat av: Fanny

Sjukt bra!

Längtar tills nästa del! :D

2011-08-05 @ 16:44:23
URL: http://fannysnoveller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0