Me+You - Kapitel 32

"Vänta. Vi måste ju fira att du flyttat in!" Sa han och ställde sig upp och öppnade den lila kylen och tog fram två ölburkar. Han viftade med dem mot mig och blinkade med ena ögat. Jag skrattade åt honom medans han satt sig ner på stolen igen och gav mig en av ölburkarna som jag öppnade.
"Så du är alltså 16 år" Sa han och log
"Yes" Sa jag och nickade och tog en slurk av ölen.
"Lamkött" Sa han och blinkade med ena ögat och jag skrattade.
När vi druckit upp våran öl bestämde vi oss för att kolla på en film. Will hade dock ingen tv så vi fick kolla på hans Laptop. Vi satte in dvdskivan, i datorn och lutade oss tillbaka i sängen och kollade på filmen.





wwwooo stor bild
Allison vart är du egentligen?
Dislpayen lös och jag tryckte ner textmeddelandet utan att svara. Jag hade fått tre sms från Teresa och nu fick jag mitt fjärde från Eric. Trots att jag hade fått totallt sju sms hade jag inte svarat på ett ända. Jag orkade inte och brydde mig inte. Varför ska de få reda på att jag var här? Vad skulle det göra allt bättre.
Jag vände mig om i sängen och kollade på klockan på mobilen innan jag låste den. Halv fyra på morgonen var den. Jag hade inte sovit så många timmar eftersom att det var för trångt i Wills säng och dessutom så snarkade han högtljugt. Det var också ganska kallt eftersom vi delade täcke. Den kala vinden isade mot min nakna kropp.
Innan hade jag och Will haft sex med varandra. Vi både hade blivit ganska berusade eftersom vi hade druckit lite mera efter ölen.
Nu ringde telefonen men jag tryckte snabbt på den röda luren och slängde sedan ner telefonen försiktigt på golvet och blundade och somnade.
JUSTINS PERSPEKTIV

Jag kunde verkligen inte sova hur mycket jag än försökte. Det gick bara inte. Jag räknade får, vände mig och blundade så hårt jag kunde.
Jag låg och tänkte på allt möjligt. På den dagen då Jasmine hade kysst mig helt plötsligt i bilen. Hur skulle egentligen Allison reagera när hon såg bilderna som låg ute på internet? Hon skulle förmodligen tro att jag gillade Jasmine, och det gjorde jag ju inte. Jag gillade bara Jasmine som en vän, inte mera.
Den jag gillade var ju Allison och nu vågade jag inte kontakta henne för att det har gått för lång tid sedan vi pratade med varandra. Hon var säkert sur på grund av det. Och nu var hon nog ännu surare för att hon säkert trodde att jag var tillsammans med Jasmine.
Jag ville inte kyssa henne. Det var Jasmine som hade lutat sig fram och kysst mig. Jag hade försagt att dra mig tillbaka men då var det redan försent. En jävla turist hade tagit kort på oss. Jag suckade och dunkade ivägen för att få ut ilskan, men jag lyckades inte.
Mobilen låg framför mig och jag tog upp den och kollade på displayen efter något sms eller missat samtal från Allison. Skulle jag smsa henne. Vad skulle jag då skriva?
Jag öppnade ett nytt sms och började skriva.
Hej Allison? Hur är det? Jag saknar dig!

Jag tog genast bort texten när jag läste hur löjligt det såg ut.
Längesedan vi hördes av? Är allt ok?

Hej hur mår du?

Hej Allison! Vad gör du?

Hej Allison! Hur är allt? Det var länge sedan vi hördes av. Jag saknar dig.

Jag tog ett djupt andetag och skickade iväg meddelandet.
ALLISONS PERSPEKTIV

Igen pep mobilen. Snälla kan de inte låta mig vara och sluta smsa mig hela tiden. Jag tog upp mobilen för att öppna meddelandet och läsa det snabbt.
Denna gången såg jag att det inte var från Teresa eller Eric, det stod Justin<3 på displaynen.
Jag andades till häftigt och öppnade smset och läste. Sedan klickade jag in ett svar till Justin.
JUSTINS PERSPEKTIV

Bara efter någon sekund fick jag svar. Jag tog ett djupt andetag och läste smset.



Kommentarer
Postat av: Fanny

Det är spännande, man undrar verkligen hur det kommer att sluta! :D

2011-08-07 @ 20:21:10
URL: http://fannysnoveller.blogg.se/
Postat av: Emma

Omg!! Love it!!;) awesome

2011-08-07 @ 23:36:00
Postat av: amie

woooow mer snääälla din blogg äger!

2011-08-10 @ 03:23:14
URL: http://sofaraaway.blogg.se/
Postat av: Anonym

har du slutat blogga :O

2011-08-13 @ 01:45:29
Postat av: Anonym

När kmr nästa?:0 älskar det men det var längesen du skrev...

2011-08-13 @ 14:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0