Me+You - Kapitel 24

Jag tog på mig jackan, den var lite lång i armana men ända varm från hans kropps värme. Jackan luktade rök,vilket jag också gjorde efter rökt på stranden. Jag fick en klump i magen när jag tänkte på att jag egentligen borde sluta, vilket skulle vara svårt, men jag skulle börja försöka. Jag har ju lovat Justin. Ja blundar och försöker se Justins ansikte framför mig, jag saknar honom så mycket så det gör ont i hela kroppen. Plötsligt känner jag hur Alexs läppar pressar sig mot mina.


( STÖR MIG PÅ ATT BILDEN ALLTID BLIR SÅ LITEN, KAN NGN HJÄLPA MIG!? haha)
Jag lät Alex kyssa mig och efter en stund började jag kyssa tillbaka honom vilt. Våra tungor rullade mot varandra och det kändes som Alex nästan tänkte äta upp mig. Sen slutade vi kyssas och Alex tittade på mig och log.
- Wow, mumlade han tyst för sig själv.
- Det var otroligt, instämde jag tyst. Fast jag ljög. Kyssen hade varit riktigt dålig och jag kysste tillbaka mest för vara snäll. Ja kände inget för Alex.
Alex tog bort en av mina hårslingor som hängde för ansiktet.
- Du är så söt, mumlade han. Jag rodade till och mumlade tillbaka ett tack. Vi satt och tittade ut över havet och när det solet helt gått ner kunde vi höra någon bakom oss.
- Jaså där är ni! Ni bara fösvan.
Jag tittade bakåt och där stod Jennifer, hon var lite småfull såg jag. Hon vinglade och skrattade tyst. Jag ställde mig om och tog hennes arm.
- Kom vi går ner, kommer du Alex? Alex nickade och ställde sig upp och vi alla tre klättrade nerför klippan. Tur nog var Jennifer inte så full som jag trott. Hon förklarade att hon bara druckit två cider och mest läsk när jag frågade henne. Så hon var mest full på socker från läsken.
När vi kom tillbaka satte vi oss på filten igen. Ja och Alex pratade inte mera utan jag pratade mest med Jennifer nu. Jag berättade att jag skulle träffa Justin imorgon och hon tjöt till. De andra tittade konstigt på oss.
- Va vem sa du att du skulle träffa? Frågade Miley mig ivrigt.
- Hon ska träffa Justin BIEBER! I morgon, förklarade Jennifer innan jag ens hunnit öppna munnen.
Som tur nog var Miley och Sara inte så stora fans av Justin, vilket fick mig att pusta ut av lättnad och killarna var inte heller stora fans, så alla hade blivit lite impande och sagt att det var coolt och sånt. Sedan pratade vi inte mer om det på kvällen.
Jag kom hem till Teresa och Eric ( OBS SÅG NU ATT EN AV KILLARNA PÅ STRANDEN OCKSÅ HETTER ERIC, VI DÖPER OM DEN KILLEN MARC) vid etttiden, då hörde jag att de satt framför tvn, jag låste ytterdörren och tog av mig skorna, då kom Eric och och Teresa ut till hallen.
- Hej Allison! Hur var det på stranden? Frågade Eric.
- Bra, det var roligt, förklarade jag.
De log och var nog väldigt nöjda att jag redan skaffat nya vänner. Som tur nog märkte de inte att jag druckit och rökt så jag kunde lungt gå upp till mitt rum utan att vara rädd för utegångsförbjud eller något liknade. När jag kom upp på rummet tog ja av alla kläder och tog på mig pyjamas och kröp ner under täcket och somnade på nästan en gång.
På morgonen vaknade jag klockan 8 av att alarmet tjöt. Fort stängde jag av pipljudet och gav i från mig e suck innan jag reste mig upp ur sängen och klev direkt in i duschen. Jag vred om kranen och direkt när ja kände vattnet mot kroppen kände jag mig redan mycket piggare. Efter 10 minuter stod jag inlindad i e handduk och valde kläder. Idag fick det bli ett par ljusblåa jeans och ett vitt linne och en massa smycken. Efter jag bytt om gick jag tillbaka tilll badrummet och sminkade mig och plattade håret. När jag var klar gick jag tillbaka till mitt rum och tog fram min stora svarta handväska, jag slängde sedan ner ett ombytte till nästa dag och min nessesär med smink och tandborsten och sånt. Sedan tog jag ner väskan till hallen och slängde ner den på byrån.
- Allison, vi åker om 30 minuter. Är du redo då? Frågade Teresa som stod i köket och tvättade diskbänken. Jag svarade henne att jag redan var klar och att jag bara skulle ta lite frukost först. Frukosten fick bli en skål flingor, jag åt i min tysnad medans jag tänkte på att om bara några timmar skulle jag vara hos Justin igen.
Vi åkte en kvart tidigare till busshållplatsen. Teresa, Eric och jag. I bilen var det en pinsam tysnad och de ända man hörde var knappljuden på min mobil medans jag smsade med Justin.
" Yeah! Du träffar mig snart igen, visst är du glad?<3" Skickade jag till Justin.
Bara efter några sekunder fick jag svar.
" Yes! Längtar sönder! Det kommer bli skit nice!"
När vi kom fram till busstationen var det 20 minuter innan bussen skulle åka. Vi gick in i en liten affär och Eric köpte en cola och en påse med swedish fish som jag skulle ha på bussen. Sedan satte vi oss på en bänk och njöt av sommarsolen.
-Ska det bli roligt nu? Vem var det du skulle träffa nu igen? En kompis hemma i Atlanta?
Jag nickade, jag hade berättat två gånger redan att jag skulle träffa Justin Bieber, men de visste inte vem han var. Haha.
- Ja, jag ska ju träffa kändisen. Om ni kommer ihåg. Justin Bieber heter han.
- Just det! Teresa vet du vem det är?
Teresa skakade på huvudet och såg förvirrad ut.
- Ne ingen aning faktiskt. Vi får väl googla.
Jag skrattade tyst åt dem och bara efter några sekunder såg jag min buss komma åkande mot mig. Jag tog min väska och medans bussen stannade och öppnade dörrarna så gav jag Teresa och Eric varsin snabb kram.
- Hej då, ses imorgon kväll. Jag kommer och hämtar dig, förklarade Eric. Jag tackade honom och hängde min väska över axlen innan jag börajde gå mot bussen. När jag kom på betalade jag chaffören och gick ner i bussen. Jag satte mig vid mitten av bussen, slängde väskan på sättet bredvid mig och lutade mig mot fönstret.
1 timme senare var godiset och läsken uppdrucken och jag satt med noll tålamod och stampade med fötterna tyst mot golvet i en snabb takt. Jag ville träffa Justin nu!
- Ursäkta kan du sluta stampa? Jag försöker faktiskt sova.
Jag tittade upp och såg en sur tant framför mig som hade vänt sig om. Jag suckade och slutade stampa och gav tillbaka en sur blick innan hon vände sig tillbaka.
30 minuter kvar. 29 minuter kvar, 28....
Jag satt tyst och räknade för mig själv i huvudet hur lång tid det var kvar. När det var 10 minuter kvar var tålamodet under -10000 och för att fördriva tiden tog jag upp mobilen ur väskan och började spela Angry Birds. Efter förlorat fyra gångfer på samma level gav jag upp och kollade på klockan. 4 minuter kvar. Det stämde, för när jag tittade ut genom fönstret såg jag mitt kära Atlanta. Skolan som jag gått i, badhuset.
Busen svände sedan in på resecentrumet och jag såg mig ut genom fönstret. Jag såg direkt Justin, Chaz och Ryan och Kenny. De stod en bit bort och Justin hade på sig solglasögon och luva. Det pirrade till och jag tog snabbt min väska och knuffade mig förbi alla i busskorridoren. Jag kastade mig ut genom dörren och sprang allt vad jag hade mot Justin, som sken upp när han såg mig och började springa mot mig.
- Allison! Ropade han glatt när jag kastade mig i hans famn.

Awww, äntligen får hon träffa Justin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0