Me+You - Kapitel 39

"Kommer du?" Sa Justin och drog upp mig ur sättet. Jag tvekade lite innan vi började gå.
"Justin...Är du verkligen säker? Fansen kommer bli galna om vi kommer ut tillsammans. Jag kan gå ut fem minuter efter di..." Justin skakade på huvudet och la sina händer runt mitt huvud och tittade mig rakt i ögonen, jag kände hur mitt hår på armarna ställde sig rakt upp.
"Allison...Jag har aldrig varit säkrare i hela mitt liv. Jag älskar ju dig och vill vara med dig förresten av mitt liv."
Sen kysste han mig försiktigt på läpparna och jag upplevde något jag aldrig känt förrut.
Jag var kär.


Fansen tysnade sekunden då vi kom ut ur bussen sen utbrötts det kaos. Alla började skrika och trycka sig mot staketen. Det kom fler säkretsvakter som ställde sig mot staketen. Vissa tjejer försökte klättra över stakten.
Men Justin brydde sig inte. Han höll kvar i min hand och vinkade till andra fans med den andra handen.
När vi kom in i den stora arenan gick vi till Justins loge och satte oss i en mjuksoffa. Resten av Justins team var i andra rum så vi var helt ensama.
Rummet var helt otroligt lyxigt. Det var modernt och gick i färgerna svart och vit. Det fanns en stor tv och ett airhockybord och en massa mat och läsk och på ena väggen så var det massa tavlor på tidigare stjärnor som varit här. Konserten skulle börja om några timmar så vi hade inte jättemycket tid att vara här.
"Vill du gå ut och titta på scenen innan det är genrep"? Undrade Justin?
Jag nickade och reste mig ur soffan.
När vi kom ut på scenen var det helt tomt i hela det stora rummet, eftersom alla arbetare som ställde iordning scenen var på lunch. Jag ställde mig mitt på scenen och tittade ut mot mot arenan. Det var gigantiskt och jag slöt ögonen och levde mig in i fantasin hur det skulle kännas att stå här och sjugna inför en massa fans som skrek mitt namn.
Justin levde verkligen en dröm.
"All. Kommer du?" Hörde jag Justin säga och jag vaknade upp ur min mardröm och vände mig om. Där satt Justin vid ett stort, svart piano. Han klappade på platsen bredvid honom och jag satte mig bredvid honom.
Utan att säga något började han trycka på pianotagenterna.
I'd wait on you forever and a day
Hand and foot
Your world is my world
Yeah
Ain't no way you're ever gon' get
Any less than you should
Cause baby
You smile I smile
Cause whenever
You smile I smile
Hey hey hey

Your lips, my biggest weakness
Shouldn't have let you know
I'm always gonna do what they say
If you need me
I'll come running
From a thousand miles away
When you smile I smile
You smile I smile


När sista tonen var tagen sade jag ingen utan satt och log och tittade rakt i hans bruna glittrande ögon. Han log tillbaka och vi tittade på varandra och log.
"Varför är du så himla vacker? Jag kan seriöst inte få nog av att titta på dig" Sa Justin tyst och det pirrade till i magen.
Då öppnades dörrarna och Kenny kom in.
"Justin du måste börja göra dig iordning! Det är genrepp om fem minuter!" Justin skrattade och tog min hand och hjälpte mig upp.
"Okej vi kommer" Sa han och leendet var fortfarande kvar på hans läppar.
Genreppet var hur roligt som helst! Justin skojade med sina fans och dansade för fullt och han hade en frågostund. Tur nog frågade ingen om mig, som tur var nog.
"Visst är han söt mot sina fans?" Hörde jag en röst säga bakom mig. Jag vände mig om och såg någon jag verkligen inte anat att se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0