Me+You - Kapitel 26

"Allison hur mår du" Frågade Chaz som kommit upp och med Ryan. Alla tre killar stod framför mig och tittade panikslaget på mig.
Jag kunde inte prata för jag var fortfarande i chock. Då tog Justin och lyfte upp mig och bar mig in i huset.
"Här ute kan vi inte vara, nu går vi in och pratar" Justin bar mig som skakade trots att det var varmt ute och att jag hade en torr handduk runt mig. Jag skakade av rädsla och chock. När vi kom in la Justin mig i soffan. Sedan la han en massa filtar över mig men jag skakade fortfarande.
"Allison du måste berätta"
Jag tog ett djupt andetag och berättade allt om Noelle.

5714630576_d1e840eaa6_z_large
JUSTINS PERSPEKTIV
När Allison berättade allt om Noelle och olyckan de både råkade ut för blev jag riktigt rörd. Allison var så stark trots att hon inte räddade sin bästavän. Fast hon hade försökt och gett upp all sin kraft för henne. Medans Allison hade suttit och berättat hade jag höll min arm om henne och torkat bort hennes tårar som runnit för kinderna. Jag blev också väldigt förvånad för jag hade aldrig fått sett en sådan här sida av Allison, en sida som visade känslor.
"Ja...Så det var det som hände den dagen för fyra årsedan"Sa Allison och suckade. Då kramade om jag Allison och viskade tyst i hennes öra. "Du är stark Allison och jag är riktigt säker att Noelle kan se dig från himelen och vara stolt över dig" När Allison släppte taget om mig såg jag att hennes ansikte var helt svart av mascaran och att ögonen var helt röda av alla tårar.
"Men det var mitt fel" Allison tog ett andetag "Det känns som jag mördade henne"
Då blev det tyst. Alla tystnade.
"Allison! Nej det är inte ditt fel att hon dog. Du försökte ju rädda henne från dö. Du får aldrig tänka så! Okej?" Förklarade jag tog skakade om hennes axlar. Hon fick aldrig tänka så, det var inte henes fel.
Efter allt detta hänt bestämde vi oss för att ta det lugnt. Min mage hade slutat att göra ont efter Allisons slag men ingen av oss hade lust för att gå ut och göra något. Istället bytte alla om till mjukiskläder och satte sig i tvrummet och satte på en dvd. Medans jag och Allison gick ut för att hämta godis och sånt satte Chaz och Ryan på filmen 13 snart 30. Vi kände alla för att se en komedi.
ALLISONS PERPEKTIV
"Känns det bättre nu?" Frågade Justin och klappade mig försiktigt på axlen. Jag nickade och mumlade tyst mm medans jag hällde upp godis i en röd glasskål. Det kändes bra att Justin stöttade mig och verkade bry sig.
"Om du vill prata så finns jag här för dig" Sade han som han läst mina tankar.
" Tack. Det betyder" Sa jag tillbaka och log försiktigt.
När vi hällt upp allt gick vi ut till tv-rummet och satte oss i soffan. Jag satte mig mellan Justin och Ryan. Sedan startade vi filmen och åt vårt godis.
När filmen var klar tittade vi på klockan, den var 5 på eftermiddagen.
"Jaha...Vad ska vi göra?" Undrade Chaz och suckade. Alla tre rykte på axlarna.
"Kan vi inte gå ut?" Föreslog Ryan. Allla andra gillade iden så vi gick ut till hallen och tog på oss skorna och gick ut. Vi började sedan gå mot parken, som låg ca 10 miuter bort.
"Fan jag orkar inte gå så långt" Suckade jag. Då tittade Justin på mig lurigt och log.
"Nehe, då gör vi så här" Sa han log böjde sig ner på marken och visade att jag skulle hoppa upp på hans rygg. Jag hoppade upp och red på hans rygg medans vi gick mot marken. Jag lutade huvudet mot hans axel och luktade in hans doft. När vi kom fram till parken satte vid sjön och tittade ut.
"Nä här kan vi inte sitta. Är någon med på basket?" Förslog Ryan och reste sig upp och gick iväg och hämtade en boll och började gå till planen. Alla reste sig och började springa till basketplannen. När vi var där delade vi upp oss i två lag. Ryan och Chaz mot mig och Justin.
Vi började spela och Justin ägde ut alla. Han spelade riktigt bra och pasade mig också. Jag lyckades göra mål några gången i korgen.
När vi spelat i 30 minuter la alla sig ner på planen och andades tugnt.
"Shiit vad trött jag är" Suckade Justin

Kommentarer
Postat av: Bieber

Din novell är sjukt bra :D den bästa!

2011-06-02 @ 16:21:38
URL: http://beautifulbieber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0