Me+You - Kapitel 22

- Hej.
- Jag stör mig redan på dem! Huset är nytt och luktar tvättmedel och Teresa kan inte göra något annat en le och Eric ska vara ståtlig och stolt över sin fru och sitt hem.- Snälla Justin! Jag kommer rutna sönder här! Jag hörde hur Justin skrattade tyst i luren.
- Hur är det? Undrade han.
- Jag har hamnat oss det "perfekta" paret, sa jag och betonde ordet perfekt.
- Hur är de då?

Jag och Justin pratade i ungefär 10 minuter. Sen kom Teresa upp och knakade försiktigt på dörren.
- Kommer du ner Allison? Vi har gjort fika.
Jag nickade och sa hej då till Justin och följde Teresa ner. Vi kom till köket, som var inrett i vitt och golvet glänste så rent det var. Eric satt redan vid ett bord och vid bordet stod det nybakade bullar och kokt te. Jag satte mig mittimot Eric och Teresa satte sig bredvid honom. Eric hällde upp te i min kopp och jag tog en klunk.
- Så.. Allison vad vill du göra under dessa månader? Frågade Teresa mig. Jag svalde teet och tänkte efter. Helt enkelt ville jag inte göra någonting, det enda jag ville var att träffa Justin.
- Jag vet inte riktigt....Sa jag lågt.
Teresa log försiktigt.
- Det finns säkert massor roligheter vi kan hitta på. Vad sägs om att åka till stranden imorgon?
Stranden. Folk. Ungdomar. Jag. Med Teresa och Eric. Jag rös av tanken.
- Om jag ska vara ärlig vill jag nog gå runt själv i staden imorgon och tänka, sa jag ärligt.
Teresa och log en gång till.
- Okej, men säg till om du ångrar dig.
Nästa dag.

Jag vaknade vid 9 tiden av mig själv. Jag sträckte mig och klev försiktigt ur sängen. Jag öppnade resväskan som fortfarande låg under sängen, jag hade inte riktigt orkat packa upp ännu. Det får jag göra senare idag, tänkte jag.
Jag tog upp ett par svarta trosor och en matchande bh och ett par nätstrumpyxor som hade ett häftigt mönster, sen tog jag upp en mörkgrå t-shirt med ett tryck på och en rutig skjorta. Sen gick jag ut tillbadrummet med alla kläder och tog en snabb dusch och tog sedan på mig kläderna jag hade valt ut. Sen borstade jag snabbt tänderna och sprayade hårspray i mitt blonda långa hår. Jag tog en hårsnodd runt armen om jag senare skulle vilja sätta upp håret. När jag kom tillbaka till rummet så tog jag upp en ring ur resväskan och satte den på högra långfinger.
När jag kom ner till köket satt Teresa och Eric vid köksbordet och åt frukost, Eric läste tidningen.
- Nämen hej Allison! Värt vad du är uppe tidigt, sa Teresa. Jag sneglade på klockan som hängde på vägen. Den visade 9.
- Oj då, heheh, skrattade jag tyst. Jag hade inte varit uppe såhär tidigt på hela sommarlovet.
Teresa nickade på platsen framför henne. Jag satte mig och hällde upp ett glas  apelsinjucie åt mig själv.
- Ska du inte ha något mer till frukost? Undrade Eric.
Jag tog en klunk och skakade på huvudet.
- Ne, jag brukar aldrig äta frukost.
När jag var klar ställde jag in glaset i diskmaskinen och gick sedan ut i hallen och tog på mig mina svarta converse.
- Eric och Teresa! Jag går ut en sväng.
Innan någon av de hann säga något var jag redan utanför dörren. Jag hade med mig min svarta väska med nitar. I väskan låg mobilen och plånboken för jag tänkte gå til shopping centrumet, som enligt Teresas beskrivngar skulle ligga 10 minuters prommenad bort. Jag började gå enligt hennes vägbeskriving. Det var varmt och skönt ute och efter 10 minuter såg jag det medelstora shopping centrumet. När jag kom in såg jag mig omkring och gjorde nästan ett glädje tjut när jag såg att de hade Forever 21 här ute på landet.
- Yeah Allison, mumlade jag tyst för mig själv när jag kom in i affären.
Jag såg mig omkring och efter 10 minuter stod jag i ett provrum med fem linnen, två jeas och en skjorta framför mig som var redo att provas. Det första linnet som jag provade var alldeles för stort, trots jag hade tagit min storlek, det andra jag prövade satt dock perfekt.
När jag hade prövat hälften av kläderna öppnades plötsligt dörren och en brunhårig tjej i min ålder kom inrusandes och sprang rakt in i väggen.
- Det är ska bli roligt, skrek hon och skrattade. När hon såg mig spärade hon upp ögonen och rodnade.
- Öh...Hej...Tack..Förlåt, mumlade hon och sprang ut ur provrummet. Jag skrattade till av att hon var så konsitgt och fortsatte senare pröva kläderna.
När jag prövat klart kläderna tog jag de kläderna jag skulle köpa och gick mot kassan. Jag la upp kläderna och kassörskan började trycka in klädernas pris.
- 699, sa hon och jag gav henne mitt bankkort och hon drog av pengarna. Sen la hon ner kläderna i en påse och gav mig påsen.
- Tack.
Jag tog påsen och gick ut affären. När jag kom ur möttes jag av en varm kram.
- Hej! Sa någon glatt.
- Eh, hej, sa jag förvånat tillbaka och såg chockat att det var tjejen som rusade in i provrummet som kramade mig.
Hon log stort åt mig och började skutta försiktigt..
- Förlåt att jag bara rusade in sådär. Jag trodde att provrummet var ledigt. Förresten jag heter Jennifer.
Jag skrattade åt henne och hon log åt mig.
- Jag heter Allison.
Allison.
- Är du nyinflyttad? Jag har aldrig sett dig förrut?
- Ja jag flyttade in idag igår faktiskt.
Allison nickade.
- Aha, vart bodde du innan?
- I centrala Atlanta.
Allison gapade stort och såg impad ut.
- Åh fett coolt!
Jag skrattade och vi bestämde oss för att sätta oss ner vid ett fik och prata. Vi beställde varsin chokladmilshake och satte oss vid ett litet bord. Jag var glad över att Allison inte var de minsta blyg utan var väldigt social och trevlig. Jag berättade att mamma och pappa hade skickat mig till en fosterfamilj som jag skulle bo i i tre månader.
- Så du kommer gå i skolan här?
Jag nickade.
- Ja i två månader. Sen flyttar jag tillbaka till Atlanta.
Jennifer log stort och ställde sig upp och viftade med händerna i vädret.
- Fett najs! Kommer du gå i samma skola som mig? Eller jo det kommer vi nog för det finns bara en High School här.
Jag gav henne en givemefive och vi skrattade tillsammans.
-

Kommentarer
Postat av: Madde

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-04-13 @ 15:36:59
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0