Me+You - Kapitel 9

När jag kom hem, gjorde jag det som jag hade gjort när jag gick hemifrån. Klättrade upp på stuprännan och in i mitt rum. Som tur nog var det släkt i hela huset så mamma och pappa låg nog och sov och trodde nog att jag också gjorde det, jag tog av mig alla kläder och tog på mig en t-shirt och kröp ner i sängen och somnade direkt


- Baby, Baby, Baby noooo
Jag hoppade ur sängen och såg mig omkring. Då märkte jag mobilen som låg i sängen och vibrerade.
Jag tog upp den, det stod Justin på displayen, jag tryckte på den gröna luren.
- Hallå, svarade jag trött.
Justin skrattade i telefonen.
- Hej sömtuta, vart är du?, sa Justin i telefonen
Jag stelnade till och kollade på klockan som stod på skrivbordet. 13.20
- Justin jag är så ledsen! Jag glömde ställa alarm igår kväll! Men jag kan komma om typ 20 minuter Sa jag till Justin.
Justin skrattade.
- Det gör inget, okej du kan komma då, men stressa inte för mycket bara. Jag kan vänta, sa Justin lugnade.
Jag pustade ut
- Okej då ses vi då, hej då.
- Hej då, sa Justin och la på.
Jag kände samvete för Justin som hade fått vänta på mig. Det var dumt av mig att inte ställa alarm men jag kom ju hem sent igår kväll. Jag gick upp och gick till garderoben och tog på mig ett par tajta, svarta jeans och ett vit linne och sedan en svart kort kofta över. Sedan gick jag in i badrummet och borstade tänderna snabbt. Mitt hår var platt sen gårdagen så jag behövde inte platta det. Sedan sminkade jag mig som jag brukade sminka mig.
Jag gick ut från mitt rum, mamma och pappa hade låst upp det. Så mitt utegångsförbjud var nog borta nu.
Mamma och pappa satt i köket och pratade när de såg mig tittade de på mig.
- Hej, vart ska du? frågade mamma.
Jag tog på mig mina skor i hallen.
- Ut, sa jag och gick ut.
När jag kom ut började jag snabbt gå mot centrum, jag tog upp mobilen ur jeansfickan och smsade Justin.
- Vart exakt är du? / Allison
Bara efter någon minut fick jag svar
- Vid Cafe Cake, står utanför :)
Jag började gå mot cafet och svarade Justin
- Är där om 2 minuter
Efter två minuter var jag framme, jag såg mig omkring och tillslut såg jag Justin sitta på en bänk utanför. Han hade på sig en lila skjorta och svarta jeans. När han såg mig komma gående mot mig ställde han sig upp och log.
- Hej! sa han glatt och kramade mig.
Kramen var varm och skön och jag ville aldrig att den skulle sluta
- Hej, förlåt så mycket att jag är sen, sa jag och kollade rakt i Justins ögon. Justin kollade rakt i mina och log.
-Det gör inget, huvudsaken är att du kom, sa han flirtigt.
Vi gick in i cafet och satte oss vid ett bord i hörnet. Det var ganska folktomt, bara någon gammal tant som satt några bord bort och drack kaffe. Då kom en servitris fram till oss, hon tittade mycket på Justin och såg väldigt glad ut att han var här.
- Eh... Vad vill ni ha? frågade hon och gav oss varsin meny. Jag tittade en stund på menyn och bestämde vad jag skulle ha.
- Eh, ett glas cola och en chokladmuffin tack, sa jag och gav tillbaka menyn till servitrisen.
Justin satt fortfarande och kollade i sin meny.
- Eh....... Jag vill ha.....Jag vet inte riktigt.. Eller jo, jag tar samma...,sa han och kliade sig i håret.
Servitrisen fnissade och tog tillbaka menyn.
Justin skrattade till när hon gått, jag log och skrattade också. Efter någon minut fick vi våran ficka. Justin kastade sig över sin choklad muffin och bara efter några sekunder hade han choklad över hela ansiktet. Jag kunde inte låta bli att skratta skit högt. Justin tittade förvånat på mig.
- Vad? frågade han.
Jag skrattade fortfarande.
- Du har choklad..I hela ansiktet, sa jag skrattandes.
Justin rodnade och tog en servett och torkade bort chokladen.
- Kan du inte berätta om dig själv? frågade Justin. För du vet säkert nästan allt om mig.
Jag slutade skratta och tittade på bordet. Jag ville inte att Justin skulle få reda på något om mig. För nästan allt jag gjorde, rökte, drack, festade, var med äldre killar. Sånt hade han.
- Kan vi inte låta dig upptäcka vem jag är istället? Sa jag och blinkade.
Justin såg lite förvånad ut över mig reaktion och svar på hans fråga, men han log bara åt mig.
Justn och jag pratade om allt mellan himmel och jord. Tills min telefon ringde. Jag tog upp mobilen och kollade på displayen.. Där det stod..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0