Me+You - Kapitel 10

Det blev en pinsam tystnad mellan mig och Justin. Han tog upp sin mobil och tittade på klockan.
- Jag måste gå nu, sa han och gick. Jag stirrade efter honom när jag såg honom gå till sin bil på parkeringen.
Jag tog snabbt upp min mobil och smsade honom
Förlåt
Fan vad hade jag gjort...Jag sprang snabbt till kassan och betalade för fikat. Sedan sprang jag ut på parkeringen och såg mig omkring. Då såg jag en Range Rover snabbt köra ut på motorvägen. I bilen satt Justin. Jag skrek till så högt jag kunde och sparkade hårt på en sten.
Han hade totalt överregerat ändå. För herregud får jag inte prata med vem jag vill?
Jag började gå hemåt, sakta. Jag kollade mobilen varje minut för se om Justin hade svarat. Det hade han inte. Jag suckade och när jag kom hem gick jag direkt in på mitt rum och kastade mig på sängen. Då tog jag upp datorn och loggade in på twitter. Jag kollade direkt Justins twitter.
- Jag hatar att vara såhär känslosam....och avundsjuk..

Var han avundsjuk? Jag tog snabbt upp mobilen och klickade fram hans nummer och ringde honom. Efter några signaler svarade han.
- Hej..
- Justin förlåt! Jag visste inte att du blev avundsjuk!
Justin var tyst en stund.
- Förlåt själv Allison. Jag borde inte överreagerat..
Jag var själv tyst en stund tills jag började prata.
- Låt oss glömma dethär..
Jag kunde nästan känna hur Justin log i luren
- Ja, det blir bra så. Vill du komma över? frågade han.
- Ja visst, kommer om 5 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0