Me+You - Kapitel 29

Vi hade det verkligen trevligt hela dagen och när det hade blivit natt så hade Chaz och Ryan somnat ganska snabbt medans jag och Justin låg i hans säng och viskade med varandra. Det var mörkt i rummet men jag kunde ändå se konkturerna av hans ansikte. Hans ögon tittade rakt i mina ögon och armarna på mina armar stod upp.
Han var så fin.
"Allison den här dagarna har verkligen varit roliga" Jag blundade och försökte hålla in tårarna som försökte komma. Jag lyckades.
"Jag kommer sakna dig så sjukt mycket" Mumlade jag.
"Jag med" Sa Justin och tog min hand och höll den hårt. Jag öppnade ögonen och tittade på honom. Han låg närmare nu och jag kunde höra hans andetag.
Justin lutade sig närmare mig och tog tag om min nacke och smekte mitt hår. Sedan pressade han sina läppar mot mina och kysste mig.
"Nästa- Austell bussterminal"
Jag suckade och stoppade ner Ipoden i handväskan och drog igen dragkedjan. Bussresan hade verkligen varit det absolut segaste, tråkigaste och sorligaste jag varit med om på länge. Först och främst var det inte det roligaste som fanns att åka buss själv i över en timme. Sedan hade det varit väldigt sorligt att lämna Justin och inte få träffa honom på två månader.
Två månader.
60 dagar.
1440 timmar.
86400 sekunder.
Shit vad patetisk jag är! Tänkte jag och slog mot sättet framför mig. Tur nog satt ingen där.
När bussen stannade vid Austells bussterminal väntade jag med att gå av tills alla hade gått av. Vad fanns det för mening att gå av först när jag ändå inte ville gå av?
Teresa och Eric stod utanför bussen och kramade om mig när jag kom fram. De frågade om jag hade haft roligt och så vidare, men jag nickade och sa att jag hade haft roligt och gav tecken på att jag inte kände för att småprata.
När Eric körde upp på garage uppfarten med den röda volvon suckade jag och tog min väska och hängde den runt armen och gick ut ur bilen. Eric tog min stora väska som låg i bagageutrymmet. Inga ord eller meningar sa jag varken till Eric eller Teresa när vi kom in, jag gick upp för trappan till mitt rum och slängde väskan på sängen, sedan kastade jag mig själv på sängen, öppnade väskan och tog fram mobilen och kollade på displayen. Ett sms från Justin. Jag log stort för mig själv när jag öppnade och läste smset.
Gick resan bra? :)<3

Aww han var så gullig tänkte jag och log igen medans jag svarade.
Ja, men jag saknar dig Shawty Mane!<3

Bara efter några sekunder fick jag ett svar.
Jag saknar dig också Shawty!<3

Jag och Justin fortsatte smsa med varandra i några dagar. Han kallade mig söta saker som Shawty, Älskling, men efter några dagar blev det allt mindre och mindre sms och sedan slutade vi smsa totallt med varandra.
Jag började skolan här i Austell. Allt var som vanligt, men ändå inte. Jag slutade vara med mina vänner här i Austell och de slutade vara med mig. På rasterna satt jag ensam på en bänk och väntade på att lektionen skulle börja så jag slapp sitta ensam.
Hela tiden satt jag med mobilen i handen och väntade på att den skulle plinga till. Att jag skulle bara få höra något från Justin. Bara något ord eller tecken från honom skulle göra min dag.
När jag kom hem från skolan gick jag direkt upp på mitt rum och satte mig på sängen och stirrade ut genom fönstret. Där såg jag en annan värd kändes det som. Folk som promenerade, barn som lekte och mopeder som körde.
Eric och Teresa började bli oroliga märkte jag för att de frågade mig nästan varje dag om det var något, men jag skakade bara på huvudet och sa att allt var okej.
En vanlig torsdags eftermiddag, en månad efter jag senast träffat Justin satt jag på sängen och stirrade igenom fönstret plingade mobilen till. Jag hoppade till och kollade på displayen. Ett sms från Hanna. Hanna min vän i Atlanta som jag inte har hört av på flera månader.
Allison! Hur är det? Vi har inte pratat med varandra på skitlänge! Här är allt bra, har träffat en kille Ben heter han. Saknar dig! Btw har du sett bilderna på Justin och Jasmine?


Jasmine? Menade hon Jasmine Villegas? Hon tjejen som var med i Justins musikvideo Baby? Jag svarade Hanna bara på den sista frågan.
Vilka bilder?

Jag fattade verkligen inte vad hon menade.
Kolla på Oceanup

Jag svarade inte utan tog snabbt upp laptopen som jag slängt ner på golvet, startade den och skrev in www.oceanUp.com i adressfältet. Sidan laddades och det första som jag såg vad en bild på en bil. I bilen såg man tydligt hur två personer som kysstes och jag kände direkt igen dem.
Justin Bieber hånglar loss med Jasmine Villegas!
Nu blir säkert många "Belibers! besvikna! Tonårsidolern Justin Bieber sågs nydligen kyssa sångaren Jasmine Villegas i baksättet av en bil. En turist som såg dem tog kort på de med sin mobilkamera och skickade in bilderna som idag den 22 september spridits sig över hela världen.

Dock är frågan? Är de tilsammans eller var detta bara en vänskaplig kyss bland de två unga tonårsidolerna?

När jag läst klart intejuvn smällde jag igen datorn, tog väskan som låg på golvet och rykte åt mig mobilen som låg på sängen. Sedan sprang jag ner för trappan och drog på skorna och jackan och for ut genom dörren.
Jag började gå, utan något mål. Jag bara gick, gick, gick tills jag kom fram till centrum. Där såg jag mig omkring och gick in i närmaste matbutik, gick till kassan och valde vilken kassa jag skulle ha. Jag valde den där det stod en kille i 20års ålder. Jag fixade till håret och drog ner linnet en bit, så man såg en del av brösten. Sedan gick jag till killen i kassan och log flirtigt.
"Ett paket Marabou och en tändare, tack"
Killen log tillbaka och tog ett paket från hyllan bakom honom och en tändare. Jag märkte tydligt att tanten bakom mig i kassan tittade konstigt på mig.
Killen gav mig paketet och jag tog fram plånboken ur väskan.
"Det är lungt. Jag bjuder" Sa han och log ännu en gång. Jag log tillbaka och viftade med håret.
"Tack, älskling"
När jag kom ut från affären gick jag till närmaste parkbänk. Jag satte mig ner och öppnade paketet med irviga händer och tog fram en ciggaret och tände den med vana händer med hjälp av tändaren. Ciggareten glöde och jag tog en djupt andetag och satte läpparna mot ciggareten. Direkt blev jag lugn av nikotinet.
Åh älskade ciggaret.
Jag försökte faktiskt sluta, för att Justin ville så gärna det. Men nu när han hade totallt slutat skriva till mig och skaffat en flickvän så bestämde jag mig för att skita i mitt rökförbud och göra som jag ville igen. Jag hatade honom.



Kommentarer
Postat av: Emma

Sååå grymt bra!!! Älskar när tjejen i noveller är en bad girl om du förstår vad jG menar;) fortsätt<3

2011-07-31 @ 10:58:08
URL: http://beautifulbieber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0