Me+You - Kapitel 2

- Faaan, skrek jag högt och slog med handen på den hårda gatan.
Varför hade jag druckit så mycket i kväll?
Då hörde jag hur någon gick, ungefär 20 meter framför mig. Det såg ut som en kille i min ålder. Jag försökte se om jag kände igen honom, men han var väldig suddig, jag blundade. När han såg mig började han öka takten.
När han var vid mig satte han sig ner, skakade på mig.
- Är du okej?, frågade han.
Jag öppnade ögonen...


Framför mig satt en kille, en kille jag mycket kände igen.
En kille som jag älskade mer en någon annan. En kille som inte visste vem jag var.
Jag skrek till så högt jag kunde och stirrade på honom.
- Justin Bieber!
Han kollade konstigt på mig och tog sitt pekfinger för munnen och bad mig vara tyst.
- Jag vill inte att det kommer ut en massa fans, okej?
Jag nickade och mumlade
- Du är sjuk snygg.
Han skrattade försiktigt, sedan såg han mina blodiga knän och hur sliten jag var, håret var ruffsigt och jag luktade spya och sprit. Hans ögon blev oroliga.
- Jag måste hjälpa dig, här kan du inte ligga, sa han lugnt och lyfte upp mig i hans famn. Jag som inte märkt att jag var iskall blev genast mycket varmare i Justins famn. Jag tittade rakt i hans ögon, sedans somnade jag.
JUSTINS PERSPEKTIV

Shit hon var verkligen skit söt. Jag älskade hur hennes blonda hår föll ner på hennes kropp. Hon par en kort svart klänning som enligt mig var inte passande för hennes ålder. Klänningen var allt för urringad och kort och fick henne att se ut som en hora. Tjejen som jag bar i mina armar var också allt för kraftigt sminkad.
Hon stängde sina ögonlock och hennes andetag blev allt tyngre och tyngre. Hon hade somnat.
Då slog mig frågan?
Vart skulle jag ta henne?
Jag petade försiktigt på henne för kunna fråga vart hon borde.
- Du....vart bort du någonstans?
Hon svarade inte utan andades vidare.
Jag suckade, hon skulle inte vakna på en lång stund. Hon hade totaldäckat i mina armar. Jag skulle inte kunna ta henne hem för jag inte visste vart hon borde. Det fanns bara en ända lösning. Ta henne hem till mitt hem.
Jag började gå hemåt.
Det tog inte så lång tid innan jag var hemma vid min och mammas villa. Som tur nog var mamma inte hemma ikväll. Hon var på middag med någon arbetskamrat.
Jag låste upp dörren med nyckeln och bar in henne. Gick upp för trappan och in på mitt rum, la henne försiktigt på min säng. Tog av henne de svarta höga klackskorna. Drog försiktigt av henne den tajta klänningen. Hon bar väldigt vågade underkläder under den. Jag stirrade med stora ögon på hennes kropp några sekunder innan jag gick till garderoben, tog fram en stor t-shirt. Sen tog jag försiktigt på henne t-shirten och stoppade om henne med täcket. Sedan satte jag mig vid skrivbordet, tog fram datorn och loggade in på twitter.
" Crazy, u so drunk and beautiful......calm down girl, please!<3 :S"
Sedan loggade jag ut.
Jag började bli lite trött, det var nog dags att sova nu. Jag borde nog inte sova i min säng bredvid tjejen. Istället gick jag och la mig i mammas säng, hon skulle ändå komma hem i eftermiddag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0