Me+You - Kapitel 30

När jag kom ut från affären gick jag till närmaste parkbänk. Jag satte mig ner och öppnade paketet med irviga händer och tog fram en ciggaret och tände den med vana händer med hjälp av tändaren. Ciggareten glöde och jag tog en djupt andetag och satte läpparna mot ciggareten. Direkt blev jag lugn av nikotinet.
Åh älskade ciggaret.
Jag försökte faktiskt sluta, för att Justin ville så gärna det. Men nu när han hade totallt slutat skriva till mig och skaffat en flickvän så bestämde jag mig för att skita i mitt rökförbud och göra som jag ville igen. Jag hatade honom.


83995859_largeTumblr_l9g96i1ood1qbv4sdo1_500_large
"Är det ledigt här?" Frågade en röst.
Jag tittade upp och såg killen i kassan. Denna gången kunde jag kolla in honom ordentligt. Han hade brunt kort hår och blåa ögon.
Jag tittade på platsen bredvid mig, som var tom.
"Visst. Slå dig ner bara" Sa jag och fimpade ciggen.
Killen satte sig bredvid mig och sträckte på bena och suckade.
"Äntligen ledig över helgen! Vad heter du förresten?" Undrade han.
"Allison" Svarade jag "Själv då?"
Killen log.
"Will"
Jag och Will satt och pratade en stund. Jag fick reda på att han var 22 år och han fick reda på att jag var 16.
"Säg bara till om du vill att jag ska köpa ut åt dig" Sa Will och blinkade med ena ögot.
"Åh kan du? Fan vad schysst Will" Tjöt jag och kramade om honom. Det var ganska svårt att få tag på alkohol här i Austell.
Will skrattade och klappade mig på ryggen.
"Men du Allison. Jag måste nog dra nu" Förklarade Will och reste sig upp från bänken.
"Vänta! Kan jag få ditt nummer!"
"Självklart" Sa Will och vi bytte nummer med varandra.
Will kramade om mig en sista gång innan han gick iväg. Jag tittade på honom när han gick på trottoaren. Sedan bestämde jag mig att också börja gå hem. En halvtimme senare öppnade jag ytterdörren. Teresa satt på trappan och tittade oroligt på mig när jag kom in.
"Vart har du varit"? "Du har varit borta i flera timmar och du sa aldrig något när du gick"
Jag skrattade försiktigt åt hennes oroliga min.
"Chilla. Jag tog bara en promenad"
"Jag vill bara att du säger till när du försvinner sådär"
"Du är inte min mamma"
Teresa stelnade till och man såg på henne att hon blev nervös.
"Jo. Ja...Jag vet..Men..Jag har..Ann..Aannsvar för dig" Stammade hon.
" Och förresten hatar jag att bo här!" Skrek jag och sprang upp på mitt rum och smällde igen rummet. Kvar i hallen lämnade jag en rädd och chockad Teresa.
Det ekade i mitt huvud. Varför var jag tvungen och bo här? Varför ville inte mamma och pappa ha kvar mig mera hemma? Förresten brydde jag mig inte om dem. De var sjuka i huvudet. Jag brydde mig inte om någon! Alla hatar mig och jag hatar alla!
Då slog det mig.
Varför måste jag vara kvar här?
Jag slet upp väska som låg under sängen och sedan kastade jag ner alla kläder som hängde i garderoben. Sedan gick jag till badrummet. Slet åt mig min nesssär och kastade den sedan ner i väskan.
När jag slängt ner alla mina saker i väskan öppnade jag dörren till balkongen. Det var inte så långt ner, så jag kunde faktiskt slänga ner väskan, utan att den gick sönder. När jag slängt ner väskan klättrade jag försiktigt ner för strupröret.
När jag kom ner tog jag väskan och sprang allt vad jag kunde. Sprang för livet tills jag kommit tillbaka till bänken där jag och Will suttit någon timme innan.
Will, slog det mig! Will!
Jag slet upp mobilen ur fickan och klickade mig fram till kontakt menyn och ringde Will. Bara efter någon sekund svarade han.
"Will"
"Hej. Kan jag bo hos dig?"
Will skrattade chockat.
" Ehh va?" Frågade han förvånat.
"Kan jag bo hos dig" Upprepade jag mig.
"Eh....Okej?" Sa han förvånat.
Jag log och trumade försiktigt på väskan som stod framför mig.
"Bra. Vart bor du?"
"Vart är du? Jag kan hämta dig" Sa Will och jag hörde hur han reste sig upp.
"Där vi senast sågs. På Bänken" Förklarade jag och Will sa att han var på väg.
10 minuter senare parkerade en gammal BMW framför bänken och jag såg genom fönstret att Will satt på förarplatsen.
Jag log och reste mig upp och la in väskan i bagageutrummet och gick sedan fram och satte mig bredvid Will och gav honom en snabbkram innan jag satte på mig bältet.
"Tack" Sa jag och log.
Will log tillbaka

Kommentarer
Postat av: Emma

Helt otroligt bra!!! Längtar tills nästa;)

2011-08-02 @ 23:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0