Me+You - Kapitel 9

Justin och jag pratade om allt mellan himmel och jord. Tills min telefon ringde. Jag tog upp mobilen och kollade på displayen.. Där det stod..




Jacob.
Jag log och kollade på Justin som satt och kollade på mig.
- Min mobil ringer..,sa jag.
Justin nickade.
- Du kan svara om du vill.
Jag nickade och svarade.
- Hej Jacob!
Justin kollade på mig med en konstig blick. Jag ignorerade hans blick.
- Hej på dig med Allison,, sa Jacob.
- Hur är det?
- Ah det är bra. Har bara tråkigt. Sitter här och tänker på dig
Jag rodnade och tittade på Justin som började se lite ledsen ut.
- Hehehe.... Gullig du är
- Inte lika gullig som dig, men du kan vi ses någon dag?
Jag tittade på Justin som tittade ner i bordet.
- Ja...Men du jag måste sluta prata nu, sa jag till Jacob
- Hej då, puss
- Puss, sa jag och la på och la mobilen på bordet.
Justin tittade upp på mig nu. Hans blick var ledsen.
- Vem var det? undrade Justin nyfiket.
- Äh ingen, bara någon jag träffade igår på någon fest igår..
- Aha...
Det blev en pinsam tystnad mellan mig och Justin. Han tog upp sin mobil och tittade på klockan.
- Jag måste gå nu, sa han och gick. Jag stirrade efter honom när jag såg honom gå till sin bil på parkeringen.
Jag tog snabbt upp min mobil och smsade honom
Förlåt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0