Me+You - Kapitel 5

- Herregud jag har inte frågat vad du heter!!?, vad heter du, nästan skrek han.
Jag skrattade.
- Allison.
Justin ställde sig upp och tog min hand och bokade adligt.
- Justin Drew Bieber, sa han och jag fnissade till.

Justin Bieber hugs girl from his new music video

Vi plockade undan tallrikarna och gick till Justins rum, där jag varit innan. Jag satte mig på skrivbordstolen och Justin satte sig på sin stora säng.
- Så...ja...,sa han nervöst.
Då slog det mig att jag kanske borde gå hem, egentligen så våldgästade jag bara Justins hus. Han kanske trodde att jag var helt desperat.
- Justin...Jag tror att jag måste gå hem nu,sa jag tyst.
Justin tittade på mig med en allvarlig blick.
- Ja det är nog bäst. Klockan är ju 15 så dina föräldrar måste nog undra vart du är, sa han och nickade mot en klocka som stod på skriv bordet bredvid laptopen. Jag tog mina skor som stod på golvet bredvid sängen. Justin hade ställt de där igår kväll.
Vi gick ner till hallen, jag tog på mig skorna.
- Justin, tack så mycket för att du hjälpte mig i går. Jag kunde råkat riktigt illa ut om du inte hade hjälp mig, sa jag.
Justin log och kramade om mig
- Det var så lite så, hittar du hem nu, eller ska jag gå med dig hem.
Jag skakade på huvudet
- Det behövs inte, jag hittar alltid hem.
Jag kramade om Justin en sista gång och gick ut. När jag kom ut från Justins hus såg jag mig omkring. Jag visste genast vart jag var. Mitt hus låg ungefär 15 minuter bort. Jag började gå och nynna på "Baby"
När jag kom hem gick jag igenom dörren.
- ALLISON!, hörde jag någon ropa.
Jag stelnade till vände mig om.
Där stod mamma i köket. Hennes blick var riktigt arg och hon stirrade på mig.
- Eh...hej, sa jag retsamt och log.
Mamma gick mot mig, hon tog tag om mina axlar och skakade på mig. Jag vred mig ur hennes grepp.
- Vart i helvete har du varit!? skrek hon åt mig.
Jag gick bort från henne och gick upp på festen.
- ALLISON  JESSICA YORK! SVARA NÄR JAG PRATAR MED DIG!
Jag vände mig om och log mot mamma
- Jag har varit på fest, okej? Sluta skrik
Mamma skrek något men jag ignorerade henne och gick in på mitt rum, där slet jag av mig den svarta klänningen, kastade den på golvet där massa andra kläder låg. Sedan drog jag på mig ett par mjukis byxor och en svart stor t-shirt. Sedan satte jag mig i sängen och tog fram laptopen, som låg under sängen. Jag startade den och loggade in på twitter. Jag kollade Justins senaste twett som han hade skrivit för 10 minuter sedan
- wow.... This is weird. But i love 2 help other people..
Jag förstod genast att han menade mig. Jag gick till min profil och såg genast att jag hade 1 ny följare.
Justin.
Jag såg också att jag hade ett privat meddelande.
Hej Allison! Undrar bara om du kom hem säkert? Är allt okej? Mår du bättre?
Jag log åt han var så orolig.
Jag är bra. Tack igen att du hjälpte mig
Efter bara några sekunder hade han svarat.
Åh! Bra. Jag var riktigt orolig för dig, igår kväll. Men du, du kanske vill ses någon dag?
När jag såg svaret gapade jag stort.
JUSTIN BIEBER VILLE TRÄFFA MIG!
Han sket inte i mig, han ville träffa mig!
Då hörde jag en hård bankning i dörren.
- ALLISON!!!!!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0