Me+You - Kapitel 7

Jag fimpade ciggen på kanten av fönstret och stängde sedan fönstret. Jag suckade och satte mig på min säng och stirrade in i väggen.
Detta skulle bli en rolig kväll, tänkte jag ironiskt.¨


Jag tog upp mobilen och smsade Hanna.
-Hej vad gör du? Vill du göra något i kväll elr?<3
Jag suckade och väntade på svar.
- Hej, jag sitter och lyssnar på musik, dd? OFC!!! när?? och vart?
Jag log, denna tråkiga kvällen blev räddad.
- Ingenting.....sitter på rummet och har tråkigt... Om 30 minuter vid centrum?
Jag kollade i min garderob efter något att ha på mig, medans jag väntade på svar från Hanna.
Jag slängde ut massa kläder på golvet och rotade desperat efter något att ha på mig, tillslut hittade jag ett par jeansshorts och ett linne, till det tog jag några svarta armband och ett par svarta killklackar.
Sedan tog jag upp mobilen och såg att Hanna hade svarat.
- Okej, ses då!<3
Jag kollade på klockan och såg att jag hade 20 minuter på mig. Snabbt gick jag till mitt egna badrum. Jag kopplade in platttången och medans jag väntade på att den skulle bli varm sminkade jag mig som jag brukade göra.
Mascara, kajal, foundition, puder och läppglans.
När jag var klar med sminkningen plattade jag håret noggrant. Sedan tittade jag på klockan 7 minuter kvar. Jag stängde av platttången och gick tillbaka till mitt rum.
Jag öppnade fönstret och tittade ut. Det hade börjat bli mörkt nu, men det var fortfarande varmt i luften. Jag klev ut genom fönstret tog tag i stuprännan och klättrade  säkert ner och landade mjukt på gräsmattan
Jag bor inte långt bort från centrum, så jag kunde gå in till centrum. Jag gick och efter en stund var jag framme. Jag satte mig på en bänk och såg mig omkring efter Hanna. Efter någon minut såg jag henne komma gående.
- ALLISON!,skrek hon åt mig och sprang mot mig. Jag reste mig upp och sprang mot henne , när vi möttes kastade vi oss på varandra och kramade varandra.
- Hej, sa jag glatt och log stort mot henne.
- Hej hej! vad vill du göra?, frågade hon och började gå.
Jag följde efter henne och kollade vad hon hade på sig, hon hade skinnleggins och ett vitt tublinne och en massa armband.
- Jag vet inte riktigt, kan vi inte bara hänga och göra massa random grejer som typ prata med folk vi inte känner!? undrade jag och skrattade.
Hanna skrattade också och började hoppa upp och ner, hennes armband klirrade.
- Ja! skit vad kul, vi kan börja prata med de där borta, sa Hanna högt och pekade på några killar i 20 årsåldern som stod utan för en bar och rökte. Jag skrattade och Hanna började gå mot killarna.
När vi vi var ungefär tio meter från dem såg de oss. De kollade från på oss från topp till då, de log och två av dem bussvisslade. Totalt var de 5 stycken.
- Tjerna tjejer! ropade en av dem. Man märkte tydligt att han var full.
- Heeej! skrek jag och Hanna samtidigt tillbaka.
En av killarna som hade bussvisslat åt oss kastade sig på mig och gav mig världens kram.
- Du är typ den sötaste lilla tjej jag någonsin sett, sa han och kramade mig hårdare.
Alla skrattade, till och med jag och Hanna.
- Heehehe tack, sa jag  nervöst och sutade krama med honom.
Vi började prata med killarna om allt mellan himmel och jord.


Kommentarer
Postat av: Anonym

skit bra meeer :D

2011-01-03 @ 22:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0