Me+You - Kapitel 6

När jag såg svaret gapade jag stort.
JUSTIN BIEBER VILLE TRÄFFA MIG!

Han sket inte i mig, han ville träffa mig!
Då hörde jag en hård bankning i dörren.
- ALLISON!!!!!!!!!!!



Jag rykte till och vände mig om. Pappa klev in i mitt sovrum. Hans ansikte var ilsket rött och han höll upp ena näven i ett hotfullt tillstånd.
- Jag är så besviken på dig, röt han till mig.
Jag ställde mig upp, framför honom.
- Jag bryr mig inte, sa jag lågt.
Han stirrade på mig.
- Vad sa du?! skrek han åt mig.
- Jag bryr mig inte!,skrek jag tillbaka åt honom.
Han gick ut från mitt rum, smällde igen dörren och låste.
- Du kommer fan inte ut mera idag, du sitter här inne tills du känner skam!
Jag satte mig tillbaka vid datorn och såg att jag hade fått ett meddelande av Justin
Hej kan du träffas i morgon, här har du mitt nummer ***********
Jag tog upp min mobil som låg på skrivbordet, jag la till Justins nummer och knapprade in ett sms till honom.
- Självklart vill jag ses, kan faktiskt i morgon.
Jag satte mig på sängen och kollade twitter, exakt samma sekund öppnades dörren, pappa klev in och tog min dator
- Denna kan du glömma, sa han och gick ut och låste dörren.
- Men, han jag precis säga innan han gick ner för trappan. Jag suckade tog upp mobilen. Ett sms från Justin.
- Visst, vill du ses i stan och fika vid 13 tiden?
Jag log för mig själv och svarade.
- Ofc snygging!<3
Jag skrattade när jag såg mitt svar till Justin, han skulle bli chockad. Direkt när jag tänkte det så fick jag svar.
- Hahaha okej, ses då<3
Jag skrattade och la mobilen undan och gick till skrivbordslådan, rotade och tog fram ett ciggaretpaket och en tändare. Sedan öppnade jag fönstret och satte mig och tände en ciggaret. Genast kände jag mig lugnare av den härliga röken. Jag hade rökt i ungefär ett halvår och var mycket beroende. Om jag inte rökte på ungefär en halv dag blev jag otroligt gnällig. Det var Hanna som fick mig att börja. Det var på en fest då jag hade bråkat med någon tjej om en kille. Jag var otrolig arg, då hade Hanna dragit bort mig och gett mig en cigg.
- Här. Den lugnar dig.
Först hade det varit sjukt äckligt, tyckte jag. Men efter en stund var jag beroende.
Jag visste att Justin hatade rökning, men jag kunde inte hjälpa det och varför skulle han bry sig om det egentligen? Jag var bara en av hans miljoner fans..
Det var helt sjukt ändå av just alla människor så hade Justin Bieber hjälp mig. Det var ju helt galet! Jag hade aldrig aldrig trott att jag skulle få se honom. Jag tittade in i mitt rum och såg på alla affischer som satt upptejpade på mina vita väggar.
Jag fimpade ciggen på kanten av fönstret och stängde sedan fönstret. Jag suckade och satte mig på min säng och stirrade in i väggen.
Detta skulle bli en rolig kväll, tänkte jag ironiskt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0