Me+You - Kapitel 27

Justin drog iväg mig till hans bil. Chaz och Ryan följde efter. Jag andades häftigt av ilskan som kokade inuti min kropp och jag försökte slita mig loss för att kunna döda henne. Seriöst.
"Seriöst jag ska döda henne!" Skrek jag högt när Justin hoppnade bilen och ledde in mig i framsättet. Chaz och Ryan satte sig där bak.
"Allison lugna dig" Sa Justin lugnade när han satte sig bredvid mig och startade bilen och körde iväg.

Tumblr_lfy7bojgpc1qzb8qdo1_500_large
228246_142266952513537_140444106029155_263100_1703512_n_large
Under hela bilturen satt alla tysta. Det ända som hördes var bilmotorn och mina andetag som var häftiga pågrund av ilskan som kokade inuti kroppen. När Justin svängde upp på garageuppfarten så vände han sig om och la husnycklen i Chaz hand och bad de gå in till huset i förväg. Chaz och Ryan klev ur bilen och kvar satt jag och Justin. Vi satt tysta i några minuter och jag tittade ner på mina skor och tänkte att jag ville härifrån.
"Allison..."Började Justin och jag tittade upp från marken.
Justin tittade på mig med en blick som jag inte kunde avgöra om den var arg, ledsen eller besviken.
"Justin! Jag vill inte att detta ska fortsätta längre. Jag är inte någon bra människa. Jag röker, dricker och slås och ligger med killar som jag bara känt i några timmar. Jag piercar tungan själv och bråkar med mina föräldrar, så de tillslut flyttar mig till en fosterfamilj. Jag bara hatar allt som har med mig och göra."
Justin vände sig om och tittade på mig med en chockad blick.
"Allison. Jag kan hjälpa dig, och förresten är du en bra människa. Du är undebar och har en personlighet och ett hjärta av guld. Visst har du dåliga sidor också, men ingen människa är perfekt."
"Jo du...,mumlade jag tyst för mig själv, men tyvärr råkade Justin höra" Han skrattade till tyst och skakade på huvudet.
"Verkligen inte. Jag har många dåliga sidor också" Förklarade Justin.
"Som vaddå?"
Justin skrattade till och log.
"Jag kan inte vara en normal människa" Jag nickade och förstod vad han menade. Alla papparazis och fans och alla krav som han hade.
"Men Allison jag ska hjälpa dig"
"Hur? Jag åker ju hem imorgon kväll och sen åker du ju på turne"
Justin suckade och vi tittade på varandra med en sorgsen blick. Vi skulle vara ifrån varandra länge och allt skulle fortsätta som vanligt. Justin log försiktigt och tittade rakt i mina ögon och slickade sig om läppen.
"Vad?" Frågade jag och syftade hur han kunde le i detta läget.
"Jag tror jag älskar dig"
Jag blev tyst och tittade på honom med en undrade blick.
"Jag tror jag älskar dig också, Justin"
Justin log stort nu och tittade på mig med ögon som lös av glädje och stolthet. Jag log försiktigt tillbaka och tog sedan av mig säkerhetsbältet och öppnade bildörren och gick ut från bilen. Justin gjorde desamma och vi gick i tysnad till hans hus, utan att säga något till varandra. När vi kom in så gick vi upp till Justins rum där Chaz och Ryan satt på soffan och snackade med varandra. När vi kom in i Justin som så tittade de på oss med en orolig blick och Justin gav ett tecken att allt var ok. Jag såg att klockan var 2 på natten, så vi alla bestämde oss för att göra iordning oss för natten. Vi bäddade iordning Justins soffa, där Chaz och Ryan skulle sova. Jag skulle sova med Justin i hans säng.
När vi bäddad klart tog jag min sov t-shirt och gick in till Justins badrum där jag låste dörren och bytte om. När jag såg min egna spegelbild i spegeln såg jag att läppen hade spruckit. Jag tvättade rent såret och borstade sedan tänderna och gick tillbaka till Justin och de andra. De hade redan bytt om och satt på soffan och på sängen.
Jag kröp ner under täcket i Justins säng och slöt ögonen utan att säga något. De andra förstod att jag inte ville säga något utan bara sova så det släkte lampan och kröp ner. Under täcket som jag och Justin delade kunde jag känna Justins värme mot min kropp. Hans andetag kunde jag höra i mina öron och jag kunde inte låta bli att le när jag låg där bredvid Justin.
JUSTINS PERSPEKTIV
Efter någon minut hörde jag hur Allisons andetag blir tyngre och tyngre. När jag märkt att hon sov så flyttade jag närmare henne och la försiktigt min arm runt hennes mage. Hon var så fin. Allt jag ville var att hon skulle bli min föralltid. Jag älskade henne så.
ALLISONS PERSPEKTIV
Jag vaknade på morgonen av att solen sken in genom gardinerna oxh bländade mitt ansikte. Jag såg att Justin höll om sina armar runt min mage, jag log försiktigt och tog bort hans armar och reste mig upp och tog upp lite kläder ur väskan, ett par jeans och en mörkblå t-shirt. Alla kläder tog jag i famnen och gick ut till badrummet och tog på mig kläderna och tvättade ansiktet och sminkade mig med lite mascara och puder. När jag var klar gick jag tillbaka till Justins rum för att se om de var vakna med nej det var de inte. Jag suckade och petade försiktigt på Justin. Han gnyddde till och vände sig om.
"Justin" Sa jag och petade på honom en gång till. Han vände sig om igen och öppnade ögonen och tittade på mig med en varm blick.
"Hejsan där" Sa han och log. Jag log tillbaka och sa hej. Justin ställde sig sedan upp och jag kunde inte låta bli att kolla på hans vältrännade mage medans han tog fram lite kläder ur sin väldigt stora garderob. Ett par jeans och en vanlig svart t-shirt och lite smycken.
"Gillar du vad du ser?" Undrade Justin när han insåg att jag satt och stirrade på hans mage. En röd färg spreds sig över kinderna och jag fnissade till. Justin log och drog på sig kläderna och smyckerna. När han var klar satte han sig bredvid mig på sängen och vi både tittade på Chaz och Ryan som låg och sov. Justin tittade på mig med en lurig blick som han ville göra något spännande.
"Vad sägs att väcka killarna med lite vatten?" Frågade han mig och blinkade med ena ögat. Jag nickade och sedan for vi ner för trappan för att hämta en plasthink i garaget. Sedan fyllde Justin hinken med iskallt vatten från krannen och medans vattnet forsade ner i hinken kunde vi inte hålla oss för skratt.
"De kommer bli sååå våta" Skrattade Justin och jag instämde honom med ett skratt. Justin tog sedan hinken i sina händer och vi gick försiktigt upp för trappan. När vi kom in i hans rum låg de fortfarande och sov. Jag tog upp mobilen ur fickan och klickade fram kameran och började filma. Jag filmade Justin som höll upp hinken med vatten och log hemlighetsfullt, sedan vinkade jag mobilen på Chaz och Ryan som sov.
"1...2...3!!" Räknade Justin ner och när han sa tre hällde han allt iskallt vatten över Chaz och Ryan som flög upp ur soffan, skrikandes som två småtjejer!
"Vad faaan! Justin och Allison!!!!!! Seriöst"? Skrek Ryan som var helt genomblöt. Justin och jag skrattade och kunde inte sluta skratta när vi såg deras minner.
"HAHAHAH Ni skulle sett era minner!"
10 minuter senare satt vi alla vid matbordet och åt på varsin macka och tittade på filmen, som jag spelade in när jag och Justin "väckte" Chaz och Ryan. Alla fyra skrattade denna gången.
"Vi kanske kan ladda upp denna filmen på twitter" Föreslog Justin. Alla tyckte att det var en skitbra ide så Justin tog fram sin laptop och efter 5 minuter låg filmen uppe.

Kommentarer
Postat av: Emma

SÅÅ HIMLA BRAAA ÄLSKAR DET! :D snälla snälla sluta inte uppdatera :DDD <333333333333333

2011-07-13 @ 23:42:43
URL: http://biebsfavorite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0