Me+You -Kapitel 18

- Allison.. Vet du ens vad du gör? Vet du ens vad som händer med din kropp när du röker?
Jag suckade.
- Ja Justin. Självklart vet jag det för under hela mitt liv har folk sagt vad som händer om man röker, men vet du vad? Jag bryr mig inte ett skit.
Justin tittade på mig med stora ögon.
- Jag bryr mig om dig.


Jag tysnade och kunde bara höra våra andetag. Sedan log jag försiktigt, Justin log tillbaka och jag kände hur det pirrade i magen.
- Förlåt Justin för att jag slog dig.
Justin skrattade tyst.
- Det gör inget gumman.
Jag log och smekte honom på kinden. Han log större men sedan slocknades hans leende.
- Du.. Jag vill verkligen inte att du röker.
Jag slutade le och nickade sakta.
- Jag vet..
Justin tog upp cigarettpaketet och la det i min hand. Sedan tittade han på papperskorgen.
- Släng det och säg "Jag Allison ska aldrig mera röka"
Jag suckade.
- Justin.., började jag
- Gör det.
Jag suckade igen och reste mig upp och började gå mot papperskorgen, när jag kom fram tittade jag en sista gång på paketet.
- Jag Allison ska aldrig mera röka, sa jag bestämt och jag kände hur Justin log i bakrunden.
När jag kom tillbaka till sängen så kramade Justin om mig.
- Bra gumman.
- Tack, sa jag tyst men jag visste att jag inte skulle kunna sluta. Det skulle bli för jobbigt att sluta, och så kan Justn inte bara komma och bestämma att jag ska sluta.
Efter någon timme så sa Justin att han nog var tvungen att gå, vi gick ner till min hall och jag satte mig på trappan medans jag tittade på när Justin knöt på sig sina lila supras. När han var klar kramade han om mig.
- Vi hörs, ha det bra.
Jag nickade och Justin gick ut genom dörren.
Sedan gick jag upp på mitt rum och tittade ut genom fönstret och såg Justin köra iväg med sin Range Rover. Sen tog jag upp mobilen och kollade på klockan, 21.00. Jag såg också att jag hade fått ett sms från Hanna.
" Allison nu får du fan ta och berätta! Vad i helvete gjorde Justin BEAVER hemma hos dig?"

Jag suckade och orkade inte svara henne istället tog jag och ringde henne. Hon svarade på direkten.
- Hej!
- Hej, okej nu ska jag berätta allt.
- Mm kör på! sa Hanna glatt
- Jo du minns på den festen? När jag var as full och.....
Efter 10 minuter hade jag berättat allt för Hanna. Hon hade blivit ganska chockad men ändå väldigt glad för min skull för hon visste att jag var ett stort fan av Justin. Efter vi hade pratat hade jag lagt mig på sängen och somnade direkt. Jag hade en ganska stor klump efter ljugit för Justin, jag skulle inte kunna sluta röka.
Orden liar, liar, liar ekade i huvudet.

SRY FÖR KORT DEL!

Kommentarer
Postat av: Madde

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-03-27 @ 16:25:18
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Madde

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-03-27 @ 16:25:18
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0