Me+You - Kapitel 17

- Jag gillar den inte... Gjorde Hanna den eller? Jag nickade och log.
Jag skrattade.
- Ja hon gjorde den, men Justin jag älskar den så jag bryr mig inte riktigt vad du tycker.
- Okej... men du något roligare.... Om tre dagar kommer...




- Chaz och Ryan! Förklarade Justin glatt.
Jag visste sedan länge att Chaz och Ryan var Justins bästa vänner som bodde i Stratford, som log i Justins hemland Kanada. När han flyttade från Kanada till här i Atlanta hade han tvingats flytta ifrån dem.
- Justin! Så kul för dig! Sa jag.
Justin log stort och jag såg på hela honom att han riktigt lös upp att få träffa sina vänner.
- Allison, Jag vill gärna att du träffar Ryan och Chaz och jag tror att de gärna vill träffa dig.
- Justin.. Vet ens Chaz och Ryan om mig? Har du berättat om mig för dem?
Justin rodnade och kollade ner i marken.
- Ja det har jag faktiskt, jag har pratat väldigt mycket om dig för dem.
- Åh Justin så gullig du är! Sa jag och gav honom en varm kram.
Senare under eftermiddagen satt jag och Justin mest i mitt rum och pratade om allt möjligt. Allt från hur hans liv var innan han blev känd.
- Vänta bara 5 minuter. Jag ska på toa, sa jag och reste mig upp ur sängen som vi satt och pratade på.
Jag gick ut till badrummet och låste dörren.
JUSTINS PERSPEKTIV:

Jag satt ensam på Allisons säng i hennes rum. Jag vred på huvudet och tittade mig omkring i hennes rum, det var ganska litet och väldigt stökigt men ändå mysigt. Vid skrivbordet var en skrivbordlåda halvöppen. Under vårat samtal hade hon inte berättat så mycket om sig själv utan undvek för det mesta mina frågor som hanlade om hennes privatliv. Kunde jag inte titta runt i hennes rum för se om jag kunde lära känna henne lite bättre. Som i MTV's program "Room Raiders" Nyfikiheten tog över mig när jag reste mig upp och började gå mot lådan. Jag kände mig som en agent när jag lyfte upp några papper med massa klotter på. Jag tog upp ett av papprerna. Det var matteuppgifter. Längst ner på pappret stod det " I hate this shit.." Jag la ner pappret i lådan och stelnade plötsligt till. Är det där vad jag tror?
Ett cigarettpaket...
Jag tog upp paketet och gick sakta till sängen. Jag satt och tittade på det och försökte hålla tårarna inne.
ALLISONS PERSPEKTIV:
Jag torkade händerna på en handduk och öppnade sedan dörren och gick tillbaka till mitt sovrum. Jag av tanken att där inne var Justin. När jag kom in satt Justin på samma plats på sängen som han hade suttit på förrut, men han såg inte alls lika glad ut och i handen hade han något. Jag såg inte riktigt vad det var men jag kunde ana.
- Vad är det där? Frågade jag nervöst. Justin tittade upp från sina händer. Hans ögon var röda.
Då såg jag det.
Mitt Marlboropaket. Jag stelnade till, o sen tog ilskan över.
- Justin va fan! Du kan inte rota i mina saker! skrek jag och försökte ta cigarettpaketet ifrån hans hand, men han höll emot och vägrade släppa det.
- Släpp det! Det är mitt!
Justin släppte inte utan knuffade bort mig och la ner paketet i fickan.
- Vad i helvete gör du? skrek jag ännu högre och närmade mig Justin. Han stirrade på mig med arga ögon.
- Va fan gör du då? Skrek han tillbaka.
Jag närmade mig honom och böjde mig ner och smällde till Justin allt vad jag kunde med handflatan.
Justin skrek inte, fast han hade ett stort rött märke på vänstra kinden av min handflata. Han gjorde inte ifrån sig ett ända ljud utan satt kvar som ingenting hänt.
- Vad..? Frågade jag tyst och väntade på att Justin skulle säga något. Efter några långsamma sekunder öppnade han munnen.
- Allison.. Vet du ens vad du gör? Vet du ens vad som händer med din kropp när du röker?
Jag suckade.
- Ja Justin. Självklart vet jag det för under hela mitt liv har folk sagt vad som händer om man röker, men vet du vad? Jag bryr mig inte ett skit.
Justin tittade på mig med stora ögon.
- Jag bryr mig om dig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0