Me+You - Kapitel 23

Jag skrattade och vi bestämde oss för att sätta oss ner vid ett fik och prata. Vi beställde varsin chokladmilshake och satte oss vid ett litet bord. Jag var glad över att Allison inte var de minsta blyg utan var väldigt social och trevlig. Jag berättade att mamma och pappa hade skickat mig till en fosterfamilj som jag skulle bo i i tre månader.
- Så du kommer gå i skolan här?
Jag nickade.
- Ja i två månader. Sen flyttar jag tillbaka till Atlanta.
Jennifer log stort och ställde sig upp och viftade med händerna i vädret.
Fett najs! Kommer du gå i samma skola som mig? Eller jo det kommer vi nog för det finns bara en High School här.
Jag gav henne en givemefive och vi skrattade tillsammans.


Allisons outfit på festen
Jag och Jennifer hade det verkligen jätteroligt. Vi hade gått till en lekpark och släppt ut våran barnsliga sida. Vi klättrade upp i en klätterborg och skrattade. Plötsligt börjde Jennifer sjunga på Baby. Jag skrattade ännu mera.
Jennifer gjorde en förvånad min.
- Jag känner honom.
Hon slutade sjunga och gapade sjukt stort. Sedan tog hon ett djupt andetag och började skrika. Det tjöt i mina öron och jag var tvungen att ta en hand framför hennes hand för att få henne att sluta.
- Jennifer sluta! Sa jag medans jag skrattade åt Jennifers betende.
Då kastade Jennifer sig i min famn.
- Allison! Du är helt amazing!
Jag förstod genast att Jennnifer var ett fan av Justin, hon berättade att hon hade alla skivor att hennes rum var fullt av affisher på Justin. Hon hade även berättat att när Justin skulle ha konsert i Atlanta fick hon inte gå för hennes föräldrar inte hade pengar till en biljett, då hade hon gråtit sig till sömns i en hel vecka. Sen berättade jag hur jag och Justin träffades, jag drog allt om festen och hur jag hade vaknat upp hemma oss Justin. Sen kom alla frågor från Jennifer.
- Men du?! Är ni tillsammans? Har ni kysst?
Jag skrattade och mindes min och Justins kyss på hans säng.
- De du, sa jag och blinkade åt Jennifer. Hon gapade stort och jag fnissade till av hennes reaktion.
- Ni har gjort det! Berätta allt!
Jag berättade vad som hade hänt under den kvällen hemma hos Justin. Jennifer hade inte blivit avundsjuk utan mest glad för min skull.
- Så du är Justins shawty nu eller?
Jag stelnade till. Jag och Justin hade alrig pratat om vi hade något förhållande eller inte. Vi hade bara kysst några gånger och det var allt.
- Jag vet inte..
- Vill du bli det?
Jag rykte på axlarna. Tanken på att bli Justins flickvän skrämde livet ur mig. Den uppmärksamheten jag skulle få av hela världen. Alla mordhot jag skulle få. Det skulle bara bli problem.
Jag och Jennifer satt på lekplatsen tills klockan blev 15. Då bestämde vi oss för att gå hem till oss själva. Sedan vid 18 tiden skulle vi gå till stranden. Jennifer hade berättat att några av hennes kompisar skulle ha en grillfest där och att jag gärna fick komma.
När jag kom hem satt Eric och Teresa på altanen och drack kaffe. Jag satte mig vid dem och berättade om min dag. Att jag hade träffat en tjej som hette Jennifer. Jag berättade om henne och de tycktes vetta vem hon var.
Visst, i den här staden känner alla tydligen alla, tänkte jag för mig själv när Eric berättade om Jennifers familj. När vi pratat klart gick jag upp på mitt rum och såg att klockan var kvart i 4. Då bestämde jag mig att sitta vid datorn en stund innan jag skulle fixa iordning mig till festen. Jag loggade in på Facebook och såg att Justin var inne. Precis när jag började skriva till honom så hann han före och skrev.
J- Hej Allison!
A- Hej!
J- Hur är det?
A- Bra, jag längtar tills imorgon då vi ses dd? :)
J- Är med Chaz och Ryan. Vi alla tre längtar as mycket! När kommer du imorgon btw?
Jag tog upp en lapp från en låda där jag hade skrivit busstiderna på. 10.00 skulle min buss gå och den skulle vara framme vid halv 12. Sen skulle jag åka hem nästa dag sent på kvällen.
A- Jag kommer vid halv 12
J- Najs! :D och du åker?
A: 22.00 nästa dag
J- Då har vi ju mycket tid tsm ;)
Jag och Justin chattade med varandra tills jag sa att jag var tvungen att fixa mig iordning till festen. Jag stängde av datorn och till väskan som låg under sängen. Jag öppnade den och rotade bland alla kläder. Vad skulle passa till ikväll då? Jag ville inte ta något för fint, som jag skulle göra här hemma. Det var ju ute på landet nu. Först drog jag på mig en korallfärgad bikini och sen drog ja på mig ett bar skjorts och en stor vittshirt och seda några enkla armband. Jag borstade bara igenom håret och lät det hänga. När jag var sedan klar med kläderna gick jag ut till badrummet och tog först på ett lager foundition och puder, sedan kletade ja på med mascaran och tog lite brunögonskugga som framhävde ögonen. Jag var enkelklädd idag men jag såg ändå skitsnygg ut i min åsikt! Seda sneglade jag på klockan. Det var 30 minuter klar. Jennifer hade berättat vägen till stranden och det skulle ta cirka en kvart. Jag gick ner till hallen och när jag knöt på skorna så kom Teresa ut till hallen.
- O vart ska du då? Undrade hon och tittade menat på min nya outfit.
Jag tittade upp från skorna.
- Till stranden, förklarade jag kortfattat.
Teresa såg lite orolig ut, men hon hade ändå ett litet leende på läpparna, som hon tyckte det var roligt att jag skulle träffa väner.
- När kommer du hem?
Jag ryckte på axlarna.
- Inte så sent, jag kan höra av mig.
- Okej, men hitta inte på något dumt, ha det roligt, sa Teresa och gav mig en snabbkram innan jag gick ut.
När jag kom fram till stranden var Jennifer och 5 personer till där. Det var 3 killar och 2 tjejer. Alla satt på stranden på en filt. Jennifer skrattade och pratade med en av killarna. När hon såg mig log hon stort.
- Alla, det här är Allison!, sa hon och pekade på mig. Jag log försiktgt och vinkade och satte mig på filten bredvid Jennifer och en brunhårigkille. Jag hälsade på alla. Killen bredvid mig hette Alex och de andra killarna hette Eric och Taylor. De två tjejerna hette Sara och Miley.
- Vill du ha en cider, frågade Alex och höll fram en päroncider. Jag log och tog emot cidern och öppnade den och tog en klunk.
- Så.. Du är nyinflyttad här, frågade Alex.
Jag nickade.
- Yes, jag kom igår.
Alex tittade på mig från kropp till tå och mötte sedan mina ögon och log.
- Trevligt. Vart bodde du förrut?
- Atlanta. Fast jag bor där egentligen. Jag bor bara hos en fosterfamilj i några månader. Alex såg förvånad ut och tog en klunk av sin egna cider.
- Oj...
Alex och jag satt och småpratade länge. Vi pratade mest om våra intressen. Han berättade att han brukade också skateboard på sin fritid, han hade föreslagit att han skulle lära mig att åka och jag hade sagt att jag gära ville göra det.
- Jag lovar. Du kommer bli värsta skateprovset, sa Eric och öppnade en ny burk cider. Jag skrattade och tog en kluk av min tredje cider.
- Ja, självklart! Kommer äga ut dig! skrattade jag och blinkade med ena ögat.
Teenage dream dunkade ur Jennifers stora Ipod högtalare. Alla satt på filten och pratade med varandra, alla drack och skrattade. Jennifer stod själv upp på sanden och sjöng högt och dansade. Solen hade börjat gå ner och allt kändes helt okej. Visst jag skulle hellre velat vara hemma. Hos Justin. Krama hans varma famn och andas in Justins typiska dofter.
- Vad tänker du på? Hörde jag plötsligt Alex fråga.
Jag fnissade till och la handen i sanden och smekte den mjuka sanden. Kornen var lena mot handflattan och jag andades in doften av landet.
- Äh...Inget.., sa jag och rykte på axlarna.
Alex log och tog upp min hand ur sanden. Han ställde sig upp och drog upp mig från filten.
- Kom, jag måste visa dig något. Alex höll kvar mig i handen medans vi började gå längst stranden. Efter gått fem minuter hade vi kommit till en liten klippa. Alex klättrade upp för klippan först. Han hjälpte mig upp och vi satte oss och tittade tyst ut över havet. Det var så vackert med allt. Soledgången och havet speglades av solen. Jag sneglade på Alex och gillade vad jag såg. Hans gröna ögon glittrade och det lilla leendet på läpparna fick mig att le jag också. Hans hår påminnde lite om Justins, men det var lite längre. Vi höll fortfarande i hand, våra fingrar var sammanflättade och vi satt nära varandra.
- Fryser du? Undrade Alex.
Hårstråna på armana stod upp och jag frös litegranna..
- Lite kanske, sa jag tyst.
Alex krängde av sin skinnjacka och gav den sedan till mig.
- Här.
Jag tog på mig jackan, den var lite lång i armana men ända varm från hans kropps värme. Jackan luktade rök,vilket jag också gjorde efter rökt på stranden. Jag fick en klump i magen när jag tänkte på att jag egentligen borde sluta, vilket skulle vara svårt, men jag skulle börja försöka. Jag har ju lovat Justin. Ja blundar och försöker se Justins ansikte framför mig, jag saknar honom så mycket så det gör ont i hela kroppen. Plötsligt känner jag hur Alexs läppar pressar sig mot mina
Långt va :)? Sry för lite seg upptadering...

Kommentarer
Postat av: Emma

Novellen är BÄST! men du är ärligt talat jätedålig på att uppdatera :P

2011-05-02 @ 21:00:00
URL: http://theotherone.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0