Me+You - Kapitel 44

Jag visste varför jag hade gjort det förrut. Jag hade känt riktiga känslor som jag aldrig hade kännt förrut då jag kyste någon. Innan hade det bara för att.......Jag visste inte. När jag hade kysst någon annan är Justin hade det inte betyt något.
"Det blev för mycket känslor bara...."mumlade jag och Justin närmade sig mig igen och la sin arm runt mig och drog mig tätt intil honom.



"New York här är vi!" Skrek Justin och sträckte ut sina armar och la dem om mig och kramade om mig hårt. Jag skrattade mot hans bröst och njöt.
"Har du varit i New York innan?" Undrade han och jag skakade på huvudet. "Nej aldrig! Har knappt varit utanför Atlanta" skrattade jag och Justin såg förvånad ut. Sen log han.
"Jag ska visa dig värden" Sa han och pussade mig snabbt på munnen.
Sedan gick vi in från hotellets balkong och Justin satte sig på sängen och log hemlighetsfullt mot mig som satt på skrivbordet mittimot sängen.
"All"? Undrade Justin. Jag nickade mot honom. "Vad?"
Justin reste sig lite och log ännu större nu.
"Min konsert börjar om flera timmar...Vill du smita ut och göra New York?"Frågade han. Jag skrattade till.
"Nu? Men va Kenny då? Du måste väl ha säkerhet" Frågade jag Justin förvånat.
Justin nickade. "Ja nu. Direkt. Nej Kenny behöver vi inte, det är jobbigt att ha honom efter sig hela tiden och förresten är alla unga fans i skolan nu och så har jag lite förklädnad" Sa Justin och tog upp en  hoodie och en keps ur hans väska.
Jag skrattade och reste mig upp från bordet och tog min svarta väska och pakade ner det som behövdes. Mobil, plånbok och kamera. Sedan tog Justin min hand och vi gick ut från hans rum. När vi kom ut från rummet såg vi oss i koridorren om det var fritt fram sedan började vi springa till hissen hand i hand. Jag skrattade högt åt oss själva och Justin shhhsade mig. När vi kom in i hissen tryckte Justin på knappen och hissen började åka neråt.
"Du är galen" Skrattade jag fram och lutade mig mot Justins axel.
"Jag vet" Sa han och pussade mig på pannan.
När vi kom ut på gatan såg vi oss omkring. Gula taxibilar och höga hus med blinkade ljus.
"Wow!" Utbrast jag och Justin tog tag om min hand och vi började gå längst gatan.
Det kändes bra att Justin hade luva och keps, men ändå kändes det som att vi fick lite extra blickar. Vi gick längst gatan och bara njöt av storstaden.
"Kom vi går in här" Sa Justin och vi gick in i en klädesaffär. Direkt när jag kom in gapade jag när jag såg alla kläder. De var så fina och helt underbara. Jag fingrade försiktigt på en klänning som var vit med spets. Men slutade genast fingra när jag såg prislappen. 300 dollar. (ca 2100 kronor)
"Var den inte fin?" Undrade Justin när han såg att jag slutade kolla på den.
"Jo, men......Jag har inte råd med den" Mumlade jag och gick vidare i affären. Justin stoppade mig genom att ta tag i min arm och dra tillbaka mig.
"Pröva den" Sa han bestämt och gav mig klänningen och drog mig till provrummet.
"Men jag har inte råd" Klagade jag och Justin puttade in mig i provrummet och kastade klänningen i min famn. Jag suckade och började dra av mig kläderna och la dem sedan på en pall. Sedan kollade jag på mig själv i spegelen. Min spegelbild kollade tillbaka på mig. En blond, smal tjej. Sedan kollade jag på klännigen som jag hängt upp. Den var vacker. Sedan tog jag ett djupt andetag och tog ner klänningen från galgen och lätt den åka på min nakna kropp.
Jag blundade hårt och räknade sakta till tre innan jag öppnade ögonlocken.
"1...2...3"
När jag sedan såg mig själv så tappade jag andan för en sekund. Jag var vacker. Klänningen var som gjort för mig.
Plötsligt drogs draperiet för provrummet undan och Justin kom in.
"Wow!" Utbrast han och tittade på mig och jag rodnade av hans blickar. "Sluta Justin..Det är ingen ide för jag kommer inte köpa den, jag har inte råd."
"Nejmen jag kommer köpa den åt dig" Jag vände mig mot Justin och gapade."Nej, det kan du ej göra. Det är för myck."
Justin tog tag i mitt ansikte och tittade på mig allvarligt.
"Jag är seriös. Så ta av dig klänningen och ge den till mig. Du måste bara ha den klänningen för du ser helt underbar ut just nu och sedan nästa vecka ska vi två gå på EMA tillsammans och du ska bära den" Sa Justin stelt och gick sedan ur provrummet och kvar stod jag och gapade stort.
EMA! EMA! EMA! Skojar han med mig eller? Tänkte jag och började le stort medans jag tog av mig klännigen. Sedan sträckte jag ut den och kände Justins hand ta emot den. Sedan drog jag på mig mina egna kläder och gick ut till affären där Justin stod och betalade klännigen.
Jag visste inte hur jag skulle reagera, vad jag skulle göra så jag gick fram till honom och tittade på honom allvarligt.
"Justin, tack och då menar jag verkligen tack. Du vet inte hur mycket det betyder för mig att du gör detta, jag vet inte hur jag ska kunna tacka dig" Sa jag.
"Jag vet hur du kan tacka mig" Flinade han och jag såg frågandes på honom och då pekade han på sina läppar och flinade ännu större. Sedan böjde jag mig mot honom och pressade mina läppar mot hans.
"Jag kan inte fatta att vi ska till EMA nästa vecka" Mumlade jag medans vi gick igenom Central Park hand i hand.
"Jag fattar inte att jag går hand i hand med dig just nu" Mumlade Justin tillbaka.
Då kom en vind pust och runt oss blåste höstlöven runt och vi båda skrattade, Justins luva åkte av och hans hår viftade i vinden.
"OMB JUSTIN BIEBER!" Ropade några tjejer och Justin stirrade på mig med en rädsla i blicken. "Förlåt" Sa han och tittade mig i ögonen innan tjejerna kom fram till oss.
De var två vanliga tonårstjejer.
"Kan vi få en autograf? Snälla snälla!?" Bad dem och Justin signerade deras armar och de tog varsin bild med honom. Jag tittade mig om och såg tre andra tjejer komma springades mot oss medans de skrek Justins namn.
De ville också ta en bild och det kom mer och mer tjejer efter varje minut. Det bildades en ring runt mig och Justin och jag kände hur tryckets ökades och hur panniken spred sig inuti mig, jag vände mig om för att försöka se Justin någonstans men allt jag såg var gråtande tonårstjejer.
"Justin!" Skrek jag högt för att få hans uppmärksamhet.
Jag började trycka mig ut ur massan och när jag väl kommit ut såg jag några papparazzis stå och fota hela händelsen, några av dem började ta bilder på mig och jag vände ryggen till dem och började gå runt massan för att se Justin. Då såg jag honom stå mitt i allt och han såg chockat efter mig,när han såg mig möttes våra blickar och han började trycka sig ut ur massan. "Ursäkta men jag måste gå nu" Sa han till fansen och de började skrika högt."Nej Justin Jag har inte fått en autograf!"
Justin tog sig ur massan och tog sedan min hand och då blev alla som galna, tjejerna skrek högt och fotograferna fotade som fullt. Sedan började vi springa.

Kommentarer
Postat av: elena

super bra

2011-11-14 @ 21:20:38
Postat av: ..

it sucks

2011-11-15 @ 00:32:43
Postat av: Anonym

Är du sugen på en ny design för en billig peng? Kolla då in hit: http://portfoliostyle.blogg.se/



Det är nya priser och snyggare designer! <3



Kramizar! <3

2011-11-22 @ 18:59:17
Postat av: novell.blogg.se

Kolla gärna in min blogg! =)

2011-12-03 @ 21:32:40
URL: http://novell.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej hej! Om någon skulle ha lust, skulle den kunna checka neverletyougo.blogg.se det är en bieber novell :) Tack på förhand! :)

2011-12-10 @ 20:30:09
URL: http://neverletyougo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Svin bra!!!

2012-04-02 @ 19:57:29
Postat av: Lina

Grymt skrivet!

Kika gärna in på min novellblogg och läs det första kapitlet. Feedback uppskattas!

2012-06-20 @ 20:22:43
URL: http://justicesstory.blogg.se/
Postat av: bieberstorysbyme.blogg.se

Länkbyte?:)

2012-07-04 @ 23:08:54
URL: http://bieberstorysbyme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0