Me+You - Kapitel 40

När sista tonen var tagen sade jag ingen utan satt och log och tittade rakt i hans bruna glittrande ögon. Han log tillbaka och vi tittade på varandra och log.
"Varför är du så himla vacker? Jag kan seriöst inte få nog av att titta på dig" Sa Justin tyst och det pirrade till i magen.
Då öppnades dörrarna och Kenny kom in.
"Justin du måste börja göra dig iordning! Det är genrepp om fem minuter!" Justin skrattade och tog min hand och hjälpte mig upp.
"Okej vi kommer" Sa han och leendet var fortfarande kvar på hans läppar.
Genreppet var hur roligt som helst! Justin skojade med sina fans och dansade för fullt och han hade en frågostund. Tur nog frågade ingen om mig, som tur var nog.
"Visst är han söt mot sina fans?" Hörde jag en röst säga bakom mig. Jag vände mig om och såg någon jag verkligen inte anat att se.




"Hej jag kanse borde presenterat mig. Jag heter Jasmine Villegas. Sjunger Dueten overboard med Justin. Du är Allison va?" Frågade Jasmine.
Jag nickade.
Jag visste väl vem Jasmine V var. Tjejen som Justin sjöng med. Tjejen som hade kysst Justin i bilen för någon månad sen. Tjejen som fått mig att må skitdåligt.
"Så du kommer vara med på Justin turne?" Undrade hon. Jag nickade.
"Ja det kommer jag vara" Jasmine log stort nu och jag kunde inte ana om leendet var äkta eller fake.
" Åh vad roligt! Du kan inte ana hur tråkigt det blir utan en tjej i min ena ålder" Utbrast hon och gav mig en snabb kram. Jag skrattade och kramade tillbaka henne.
"Ja det är verkligen trevligt...Men du jag måste gå nu. Ska på toa!" Sa jag och började gå mot toan. När jag kommit in i badrummet så låste jag dörren och satte mig ner på toalocket med huvudet ner mot marken.
Jag klarade inte av att se hennes läppar. Hennes läppar som kysst Justins läppar. Om och om spelades en scen upp i huvudet där Justin och Jasmine kysstes. Var de tillsammans? Lekte bara Justin med mina känslor eller gillade han mig på riktigt?
Vad det än var så skulle jag ändå ta ett rejällt snack med honom.
När jag kom ut från toan så bestämde jag mig för att hålla mig undan för Justin och Jasmine så jag gick tillbaka in i logen och satte mig i soffan och stirrade rakt fram mot den vita vägen och suckade. Det var tre timmar innan konserten skulle börja. Tre hela timmar.
Klockan tickade och inom fem minuter så hade jag somnat.
JUSTINS PERSPEKTIV.
Skrattandes av Alfredos skämt som han hade berättat för mig gick jag in själv i min loge, för att byta om till mina scenkläder. Vita byxor och en vit långärmad t-shirt med en lila väst med luva och sedan en vit jacka.
Då såg jag Allison ligga i soffan och sova. Hon såg så lung ut där hon log och sov som en ängel. Hon var så vacker.
Försiktigt satte jag mig på knä bredvid henne och smekte hennes kind försiktigt.
"All...Konserten börjar om en halvtimme. Dags att vakna..."Viskade jag i hennes öra.
ALLISONS PERSPEKTIV
Jag vaknade av att Justin viskade i mitt öra. När jag satte mig trött upp i soffan så satt han fortfarande kvar på golvet och tittade på mig och log.
"Du är så vacker" Sa han och mötte min blick.
När jag såg i hans ögon fick jag tillbaka de jobbiga känslorna jag hade innan och tittade bort och svalde klumpen i magen.
"Vad är det för fel?" Undrade han.
Jag tittade tillbaka på honom, han såg nu mycket förvirrad ut.
"Du leker bara med mina känslor" Sa jag stelt. Direkt så stelnade hans ansikte till och han såg myckt chockad ut. Allt vad hans min kunde säga var att han inte fattade något.
"Jasmine..Började jag...Är ni tillsammans?" Sa jag försiktigt. Justin suckade och satte sig bredvid mig.
"Det är komplicerat. Vi var nästan tillsammans för cirka ett årsedan, innan jag träffade dig. Men det blev aldrig något av oss. Sen nu innan i den bilen så kysste hon mig utan någon förvaning som helst."
Jag var tyst och väntade på att Justin skulle fortsätta berätta.
"Men du ska veta Allison att jag inte känner något för henne. Det jag känner för dig har jag aldrig känt för någon annan. Jag och Jasmine är bara vänner" Sa han lugnt.
Då knakade det på dörren och Scooter kom in.
"Har du inte bytt om Justin? Du måste skynda dig! Vi ska be nu!" Sa han stressat till Justin och gick sedan ut.
Justin reste sig upp och gick till garderoben. Sen vände han sig om till mig och tittade på mig med en ledsen blick.
"Vi pratar med om det här efter..."Sa han.
Jag reste mig upp och gick framm till honom och pussade försiktigt honom på munnen.
"Det behövs inte. Jag litar på dig"
Konserten var helt underbar och galen. Justin var såklart jätteduktigt och hans utstråling strålade. Det mest fantastiska var när Justin satti det stora hjärtat och spelade gitarr och sjöng favorite girl. Det gav mig gåshud över hela kroppen.
Jag stod vid sidan av scenen och kollade på hela showen, förrutom då Justin och Jasmine sjöng overboard tillsammans. Jag klarade inte av att se dem hålla på att kramas. Det var för mycket.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Super bra! :D

2011-09-14 @ 19:18:59
URL: http://fannysnoveller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0